برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موسیقی

معرفی پرطرفدارترین گروه های موسیقی پاپ در ایران

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
معرفی پرطرفدارترین گروه های موسیقی پاپ در ایران

آخرین خبر/ در گذشته بیشتر گروه های موسیقی در سبک سنتی فعالیت می کردند و کمتر گروهی داشتیم که در سبک موسیقی های پاپ یا راک فعالیت کنند. اما امروزه تعداد بیشمار گروه های موسیقی داریم که در حیطه پاپ فعالیت می کنند و پرطرفدار نیز هستند. در ادامه به معرفی پرطرفدارترین این گروه های موسیقی می پردازیم.

گروه آریان

اواخر دهه هفتاد بود که گروه «آریان» در موسیقی پاپ ایران معرفی و مطرح شد. اعضای این گروه متشکل از علی پهلوان و پیام صالحی به عنوان خواننده و سحر و ساناز کاشمری به عنوان همخوان بودند. آلبوم های گل آفتابگردون، و اما عشق از معروفترین آثار این گروه است. این گروه اجراهای متعددی در ایران و در خارج از کشور داشتند و همچنین با خوانندگان مطرحی چون کریس دی برگ همکاری مشترک داشتند. پس از مهاجرت عضو اصلی این گروه یعنی علی پهلوان و همچنین برخی اختلافات داخلی فعالیت این گروه موسیقی در سال 1393 متوقف شد. 

گروه پازل

گروه موسیقی پازل متشکل از علی رهبری به عنوان خواننده و آرین بهاری به عنوان تنظیم کننده است. این گروه موسیقی تا کنون تنظیم های بیشماری برای تعدادی از خواننده های مطرح پاپ انجام داده اند که می توان به تنظیم برای مرتضی پاشایی، محسن یگانه، مهدی احمدوند، میثم ابراهیمی و ... نام برد.

گروه چارتار

یکی دیگر از گروه های موسیقی پرطرفدار در ایران گروه چارتار است که بیشتر در سبک موسیقی تلفیقی فعالیت می کنند و در سال 90 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند. باران تویی و آشوبم از معروفترین آثار این گروه هست. این گروه نیز اجراهای موفقی در ایران و در برخی کشورهای خارجی داشتند و جزء گروه های بی حاشیه موسیقی ایران می باشند.

ماکان بند

«یاشار خسروی» به عنوان تهیه کننده هنری، «امیرمیلاد نیکزاد» به عنوان تنظیم کننده و امیر مقاره و رهام هادیان به عنوان خوانندگان گروه هسته اصلی را تشکیل می دهند.این گروه عمده شهرتشان را پس از انتشار آهنگ «هر بار این درو» به دست آوردند. این بند موسیقی حاشیه نیز کم نداشته است و همین امر باعث بیشتر شناخته شدن شان می شود. از حواشی این گروه می توان به پوشیدن لباس های عجیب و غریب در کنسرت و ... اشاره کرد. 

هوروش بند

مسعود جهانی به عنوان تنظیم کننده و مهدی دارابی خواننده این گروه موسیقی می باشند. فعالیت آن ها از سال 1395 و با انتشار قطعه «یاد تو می افتم» آغاز شد. از جمله معروفترین قطعات منتشر شده از این گروه موسیقی می توان به «ماه پیشونی»، «به کی پز میدی»، «عاشقم کردی» و «ماه دلم» اشاره کرد.

ایوان بند

عمده علت معروفیت این گروه موسیقی انتشار آلبوم «عالیجناب عشق» و اجرای زنده آهنگی به همین نام می باشد. دو عضو اصلی این گروه فواد غفاری به عنوان تنظیم کننده و حسین شریفی به عنوان خواننده می باشند. از نکات جالب توجه این گروه بازدید میلیونی قطعه عالیجناب عشق در یوتیوب می باشد. از دیگر آهنگ های این گروه می شود به «عهد کردم»، «منو دریاب»، «دختر بارون» و ... اشاره کرد.

گروه پالت

آخرین گروهی که به معرفی آن خواهیم پرداخت گروه پالت می باشد. این گروه موسیقی بیشتر در سبک موسیقی تلفیقی فعالیت می کنند و عمده شعرهای این گروه توسط خواننده آن یعنی امید نعمتی سروده شده است. مابقی اشعار آن ها از اشعار کلاسیک ایرانی می باشد. این گروه از سال 1391 فعالیت خود را در ایران آغاز کرده اند و آلبوم های متعددی در این مدت منتشر کرده اند. تمام نا تمام، این ماجرا، معدن یاقوت و نصف النهار مبدا از آثار شاخص این گروه می باشد.

بنظر شما کدام گروه موسیقی جزء بهترین هاست و ویژگی های مثبت این گروه چیست؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar