برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

ستاد انتخابات: ۲۵ هزار و ۷۰۰ صندوق رای در مرحله دوم الکترونیکی است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ستاد انتخابات: ۲۵ هزار و ۷۰۰ صندوق رای در مرحله دوم الکترونیکی است

ایرنا/ رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۲۵ هزار و ۷۰۰ صندوق رای در ۸ حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی الکترونیکی است که حدود ۲ هزار شعبه آن، سیار است.

محمدتقی شاهچراغی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران انتخابات مرحله دوم را تکمیل کار بزرگ ملت ایران را در دور اول عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۵۱۰ شعبه رای داریم که ۶۰ درصد آن تمام‌الکترونیک است.
وی ادامه داد: در مرحله اول، انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه تمام‌الکترونیک برگزار شد که به دلیل موفقیت آن به ۸ حوزه در این دور توسعه یافته است.
رئیس ستاد انتخابات کشور تعداد صندوق های الکترونیکی در این ۸ حوزه را ۲۵ هزار و ۷۰۰ صندوق عنوان کرد و گفت: حدود ۲ هزار شعبه سیار است که بیش از ۳۰۰ شعبه سیار آن در تهران وجود دارد.
شاهچراغی اظهار امیدواری کرد که در این مرحله هم مردم بر اساس تشخیص خود رأی دهند تا بتوانیم شاهد مجلسی خوب و قوی باشیم.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴۵ نماینده راس ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه - در ۱۵ استان آغاز شد.
امروز مردم کشورمان با حضور در پای صندوق های رای در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده قوه مقننه را تعیین می کنند.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و انتخابات در این مرحله در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
در حوزه انتخابیه تهران نیز طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در مرحله اول یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که امروز برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان به رقابت می پردازند.
طبق قانون کسانی می‌توانند در انتخابات یک حوزه انتخابیه در دور دوم شرکت کنند که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده اند. همچنین افرادی که در دور اول رأی نداده اند می‌توانند در این دوره رأی دهند.
رأی‌دهندگان الزاما با هر یک از پنج سند هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت می توانند رای خود را به صندوق بیندازند

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر