logo

رضایی: آرمان و مرام آیت الله رئیسی ادامه خواهد داشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رضایی: آرمان و مرام آیت الله رئیسی ادامه خواهد داشت

ایسنا/دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تاکید کرد: آرمان و مرام آیت الله رئیسی که شامل مردم‌دوستی و گشایش درهای دیپلماسی ایران به روی تمام کشورهای دنیا بود، در ایران ادامه پیدا خواهد کرد.

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با شبکه راشاتودی اظهار کرد: علیرغم عمر کوتاه دولت شهید رئیسی و سکانداری وزارت خارجه شهید امیرعبداللهیان، گشایش بزرگی در روابط بین المللی ایران حاصل شد. در مدت کوتاهی ایران عضو اتحادیه های بریکس و شانگهای شد و همچنین تقویت فعالیت در اتحادیه اوراسیا و تحکیم روابط با همسایگان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «شهید آیت الله رئیسی، ابراهیم وار بت تحریم‌های اقتصادی را شکست»، تاکید کرد: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این حوادث منجر به استحکام درونی و وحدت بیشتر مردم و تقویت ایدئولوژی انقلاب شده و نشان از حقانیت این راه دارد. شهادت آیت الله رئیسی افق روشن‌تری از نقش تاثیر گذار ایران در روابط بین الملل و  رونمایی از روابط ملت‌ها با ایران بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آرمان و مرام آیت الله رئیسی که شامل مردم‌دوستی و گشایش درهای دیپلماسی ایران به روی تمام کشورهای دنیا بود، در ایران ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای چنین حادثه‌ای پیش بینی و دستورالعمل دارد، کما اینکه قبلا نیز این اتفاق افتاده است و خللی در امور کشور اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

رضایی عنوان کرد: وجه تمایز این دست اتفاقات در ایران با سایر کشورها، وقوع موج عظیم تاثر، تاسف و تالم در طیف گسترده‌ای از جامعه در سراسر کشور است که در رحلت امام، شهادت حاج قاسم و امروز در واقعه شهادت آیت‌الله رئیسی شاهد آن هستیم.

وی همچنین با اشاره به دستور پیگیری علت وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه اظهار کرد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور پیگیری فنی و دقیق حادثه توسط تیمی مشترک از تمام نهادهای اطلاعاتی کشور را داده‌ است و پس از تکمیل تحقیقات نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه «آمریکا از دو جهت در وقوع این حادثه مقصر است»، اظهار کرد: اول اینکه آمریکا از قبل از انقلاب تعهداتی درباره سیستم‌ها و تجهیزات هوایی ایران داشته است که به آنها عمل نکردند، از طرف دیگر نیز تحریم‌های آمریکا سامانه‌ها و تجهیزات هوایی غیرنظامی ایران را نیز هدف قرار دادند.

رضایی در پایان با اشاره به فعالیت خود دولت سیزدهم به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بنده در طول عمر خدمتگزاری‌ام تنها از ۳ شخص حکم گرفتم؛ اول حضرت امام خمینی(ره)، دوم رهبر معظم انقلاب و سومین حکم هم از شهید آیت الله رییسی بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره