logo

آیت الله جنتی: نقش‌آفرینان انتخابات ریاست جمهوری برای یک حماسه ماندگار ملی تلاش کنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آیت الله جنتی: نقش‌آفرینان انتخابات ریاست جمهوری برای یک حماسه ماندگار ملی تلاش کنند

ایرنا/ دبیر شورای نگهبان از همه کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری نقش‌آفرین هستند، درخواست کرد که رفتار و اخلاق اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و برای تحقق یک حماسه ماندگار ملی تلاش کنند.

آیت‌الله احمد جنتی امروز -سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳- در جلسه شورای نگهبان با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم همه کسانی که به هر شکلی در این انتخابات نقش‌آفرین هستند با تاسی به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در مراسم سالگرد امام راحل (ره) بر آنها تاکید کردند، اخلاق و رفتار اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و برای تحقق یک حماسه ماندگار ملی تلاش کنند.

وی با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، یاد و خاطره این رهبر الهی را گرامی داشت و گفت: امام خمینی(ره) عارفی پاکباخته بود که با تمام وجود برای حاکمیت ارزش‌های الهی مجاهدت کرد.

جنتی خاطرنشان کرد: ایشان در تقابل با نظریه‌پردازان دنیامدار که مدعی ناتوانی دین در اداره جامعه بودند، با اجرای نظریه حکومت دینی، بر پایه ولایت فقیه، نشان داد که می‌توان با آموزه‌های دینی، سعادت را به جامعه انسانی اعطا کرد.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: با انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان رهبری به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، داغ ارتحال حضرت امام تسکین یافت و قابل تحمل شد و امیدوارم انقلاب که حقیقتاً نقطه امید مستضعفان عالم است، همچنان با عزت به مسیر خود ادامه دهد.

وی که در جمع فقها و حقوقدانان شورای نگهبان سخن می گفت، با اشاره به فقدان تاثربرانگیز رئیس‌جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد: به برکت وجود قانون اساسی و ساختارهای برآمده از آن، ایران اسلامی تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری در آرامش و امنیت کامل به حرکت خود ادامه می‌دهد و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز مراحل قانونی را طی می‌کند.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - آغاز و ساعت ۱۸ روز گذشته - ۱۴ خرداد - به پایان رسید و در نهایت از میان ۲۷۸ مراجعه‌کننده به ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور، ۸۰ داوطلب نام‌نویسی کردند.

براساس اعلام قبلی وزارت کشور، پس از اعلام اسامی، نامزدها به مدت ۱۵ روز فرصت تبلیغات دارند و در نهایت رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر انجام خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره