logo
  1. برگزیده
سیاسی

باقری: ایران با وعده صادق، رژیم صهیونیستی را در وضعیت انفعالی قرار داد

منبع
مهر
بروزرسانی
باقری: ایران با وعده صادق، رژیم صهیونیستی را در وضعیت انفعالی قرار داد

مهر/ سرپرست وزارت خارجه کشورمان گفت: ایران با وعده صادق، رژیم صهیونیستی را در وضعیت انفعالی قرار داد.


«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه و پس از دیدار و گفت‌وگو با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در دمشق، در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کرد.

باقری در ابتدای نشست خبری خود گفت: من امروز به سوریه آمدم تا از دولت و ملت سوریه به خاطر ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم.

سرپرست وزارت خارجه ایران افزود: سفر من، این پیام را دارد که ایران همچون گذشته و راسخ‌تر از گذشته در کنار مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها ایستاده است. ایران و سوریه ۲ همراه، ۲ همکار و ۲ دوست صمیمی در مسیر توسعه همکاری دوجانبه و ۲ ستون اصلی ثبات در منطقه هستند.

وی گفت: امروز به سوریه آمدم تا با برادران سوری خود در مورد آخرین تحولات غزه و رفح رایزنی کنیم و بتوانیم به یک راهکار مشترک برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها دست پیدا کنیم و اقدام جمعی در این ارتباط انجام دهیم.

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و سوریه معتقدند که عامل بی‌ثباتی در منطقه اشغالگری رژیم صهیونیستی است. ایران در کنار سوریه برای مقابله با تروریسم و بی‌ثباتی ایستاده است، ایران در کنار سوریه برای توسعه و پیشرفت این کشور ایستاده است.

او با بیان اینکه ایران و سوریه بر این باور هستند که پایداری امنیت و ثبات در منطقه در گرو عدم دخالت بیگانگان در امور منطقه است، گفت: ایران همواره از سوریه در موضوع دفاع از تمامیت ارضی خود و مبارزه با تروریسم حمایت کرده است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد احتمال تغییر سیاست خارجی ایران در مورد پرونده‌هایی چون مذاکرات رفع تحریم‌ها با وقوع برخی از فشارها گفت: سیاست فشار علیه ایران، یک سیاست جدید نیست که توسط آمریکا علیه ملت ایران اتحاذ می‌شود؛ هرچه فشارها بیشتر شود، ملت ایران هوشمندانه و با خلاقیت تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند.

باقری تاکید کرد: در سایه این فشارها ایران توانست به کشورهای سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم و ریشه‌کنی تروریسم در این کشورها کمک کند و در سایه این فشارها بود که ایران توانست با ابتکار وعده صادق، رژیم صهیونیستی را در یک وضعیت انفعالی قرار دهد.

او افزود: با وجود این فشارها، ایران توانست با پیوستن به ۲ نهاد بریکس و شانگهای، به عنوان یکی از ارکان چندجانبه‌گرایی، در میان قدرت‌های دنیا نقش‌آفرینی کند.


سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: مردم ایران به‌رغم این فشارها و با ایستادگی در برابر آن‌ها، مقوله پیشرفت کشور را فراموش نکرده‌اند و این مسیر را دنبال می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره