logo

سخنگوی وزارت خارجه: آزادی «حمید نوری» جلوه‌ای از دیپلماسی اقتدار ایران است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سخنگوی وزارت خارجه: آزادی «حمید نوری» جلوه‌ای از دیپلماسی اقتدار ایران است

ایسنا/ سخنگوی وزارت خارجه ایران با تایید خبر آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی از زندان‌های سوئد گفت این اتفاق جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار ایران در تحقق و تامین منافع ملی و نیز حمایت قاطعانه از حقوق ایرانیان است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت آزادی حمید نوری که با دسیسه و طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت گروهک تروریستی نفاق گرفتار شده بود، جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تحقق و تامین منافع ملی و نیز حمایت قاطعانه از حقوق ایرانیان است.
ظهر روز شنبه، دولت عمان از تبادل زندانیان میان ایران و سوئد به واسطه این کشور خبر داد و از فضای مثبت در مذاکرات دو طرف ایرانی و سوئدی در مسقط تمجید و تاکید کرد که خواهان حل و فصل این پرونده انسانی است.
«اولف کریسترسن»، نخست‌وزیر سوئد نیز ضمن تایید آزادی حمید نوری، از بازگشت ۲ شهروند زندانی این کشور در ایران به نام‌های «سعید عزیزی» و «یوهان فلودروس» به سوئد خبر داد.
کنعانی در ادامه افزود که آزادی این شهروند ایرانی از اسارت، ناشی از رأی غیرقانونی و فاقد مشروعیت دادگاه سوئد، در نتیجه تلاش‌های مستمر سیاسی، حقوقی و کنسولی دستگاه دیپلماسی، قوه قضائیه و دیگر مراجع ذیربط کشور حاصل شده است.
کنعانی گفت: «به همین مناسبت لازم است از اهتمام ویژه شخص رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله‌ رئیسی و تلاش‌های مستمر و مجدانه وزیر شهید امور خارجه امیرعبداللهیان تجلیل و قدردانی گردد».
«کاظم غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه نیز در پیامی در شبکه ایکس درباره آزادی حمید نوری نوشت: این موفقیت مرهون تلاش همکارانم در قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، به‌خصوص برادرم شهید دکتر امیرعبداللهیان می‌باشد.
«عطیه نوری» هم با اشاره به آزادی پدرش نوشت: «الحمدلله پدرم بعد از ۱۶۸۰ روز اسارت در حال برگشت به میهن است. امروز جای شهیدان عزیزمان امیرعبداللهیان و رئیسی خالی است تا نتیجه دیپلماسی قدرتمندشان را ببینند».
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: حمید نوری، شهروند گروگان گرفته شده پس از تحمل ۱۶۸۰ روز اسارت غیرقابل توصیف و مغایر با مبانی اولیه حقوق بشر به وطن عزیز و آغوش خانواده و عزیزان صبور خود بازگشته است.
کنعانی با تشکر از نقش سلطنت عمان در کمک به تسهیل این فرایند، تاکید کرد «وزارت امور خارجه حسب وظیفه ذاتی خود به تلاش مستمر و مجدانه برای آزادی دیگر شهروندان ایرانی در خارج از کشور ادامه خواهد داد».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر