logo
  1. برگزیده
سیاسی

غریب آبادی: آزادی حمید نوری شکستی دیگر برای منافقین بود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
غریب آبادی: آزادی حمید نوری شکستی دیگر برای منافقین بود

ایسنا/ معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به اقدام دولت فرانسه علیه مقر گروهک‌ تروریستی و آزادی حمید نوری، گفت: آزادی آقای نوری شکستی دیگر برای گروهک‌ تروریستی منافقین و گروه های ضد ایرانی بود.

کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه دوم صدا و سیما درخصوص آزادی حمید نوری، گفت: آقای نوری در یک اقدام غیرقانونی به صورت خودسرانه نزدیک به ۵ سال در زندان بود.

وی افزود: حمید نوری از تمامی حقوق اولیه‌ای که یک زندانی برخوردار است، محروم بود؛ نزدیک به یک سال و نیم کیفرخواست ایشان صادر نشده بود چون ادله‌ای نداشتند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه نزدیک به ۲ سال خانواده آقای نوری تماسی با ایشان نداشتند، عنوان کرد: این همان حقوق بشری است که کشورهای مدعی از آن دم می‌زنند.

غریب آبادی در ادامه تاکید کرد: سیاست اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق تمامی هموطنان در خارج از کشور است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اشاره کرد: در موضوع پرونده حمید نوری جلسات متعددی به صورت مشترک با دستگاه‌های مختلف از جمله بخش‌های مختلف قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و شورای‌عالی امنیت ملی برگزار شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم که هم وطن ما آزاد شود.

غریب آبادی عنوان کرد: همواره به طرف مقابل گفته می‌شد که دلیلی برای نگهداری آقای حمید نوری در زندان وجود ندارد و ادعاها و اتهامات علیه ایشان از سوی گروهک‌ منافقین که خون بیش از ۱۷ هزار نفر انسان بی‌گناه را ریخته بودند مطرح شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر در این زمینه تصریح کرد: به دلیل اینکه بازداشت آقای نوری یک اقدام سیاسی بود، منطق بر آن حاکم نبود، اما بالاخره بعد از مذاکراتی که در سطوح مختلف صورت گرفت، به این تفاهم رسیدیم در چارچوب تبادل، آقای نوری به آغوش خانواده بازگردد.

غریب آبادی در ادامه از وزارت اطلاعات تشکر کرد و افزود: درست است که آن دو نفر تبادل شده جرائمی را مرتکب شده بودند و باید محکومیتشان را سپری می کردند، ولی اولویت برای ما هموطنان خودمان هستند و اگر پای هم وطن خودمان در میان باشد، اینکه دو متهم یا محکوم را در ازای آزادی تحویل بدهیم، این کار را انجام خواهیم داد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه همچنین از آزادی حمید نوری ابراز خرسندی کرد و گفت: خود آقای نوری و خانواده ایشان در این مدت بسیار رنج و تحمل دیدند و تلاش خواهیم کرد هموطنانی که در کشورهای اروپایی به ناحق گرفتار شدند را آزاد کنیم.

غریب آبادی در خصوص تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان برای آزادی حمید نوری، بیان کرد: من با شهید امیر عبداللهیان همواره در تماس نزدیک بودم و شهادت می‌دهم ایشان هر وقت یک هموطن ما گرفتار می‌شدند و حتی موضوعات کوچکتر از موضوع آقای نوری بوجود می‌آمد، شخصاً ورود پیدا می‌کردند.

وی افزود: این شهید با سفیر ما یا همتای خودشان در آن کشور تماس می‌گرفتند و از فرصت‌های مختلف استفاده می‌کردند تا بتوانند مشکل هموطنان گرفتارمان را حل کنند.

غریب آبادی با بیان اینکه مطمئن هستم روح پاک شهید امیرعبداللهیان امروز راضی و شاد است و نظاره‌گر این موفقیت بزرگ برای کشورمان است، تصریح کرد: این موضوع، در واقع آزادی یک هموطن نیست بلکه دشمنان پرونده آقای نوری را به پرونده‌ای برای محاکمه نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یک گروهک تروریستی تبدیل کرده بودند که به لطف خدا شکست خوردند.

وی در ادامه به اقدام دولت فرانسه علیه مقر گروهک‌ تروریستی و آزادی حمید نوری اشاره کرد و گفت: اینها شکستی برای گروه‌هایی که سعی می‌کنند بین ایران و کشورهای دیگر شکاف ایجاد کنند، نیز است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در پایان با تاکید بر اینکه در مورد آقای نوری فقط آزادی یک هموطن مطرح نیست و تاثیرات آن بسیار گسترده تر است، عنوان کرد: امروز همکاران ما بازتاب‌های آزادی آقای نوری را رصد کردند و این بازتاب‌ها بسیار گسترده بود و ما یاس، ناامیدی و شکست را بین افراد و گروه‌های ضد ایرانی و تروریست ها شاهد بودیم.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره