logo
  1. برگزیده
سیاسی

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری: دولت رئیسی در آستانه یک تصمیم مهم درباره بنزین بود

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی

صدا و سیما/ رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: دولت رئیسی در آستانه یک تصمیم مهم درباره بنزین بود.

مهمترین بخش اظهارات  دکتر مصطفی زمانیان، رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به شرح زیر است:
توصیف‌های متفاوت از شهید رئیسی به روایت یک مقام دولتی

* مردم از شهید رئیسی، مردی در میان مردم را در ذهن خود تصویر می‌کنند، اما این را هم باید بدانیم او به عنوان رئیس جمهور رکورد بازدید از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را هم دارد، بیشترین نشست را نخبگان و اساتید را در دولت سیزدهم به ثبت رساند، دیدارهایی رو در رو و نه با واسطه نماینده رئیس جمهور یا وزرای کابینه. * عده‌ای شهید رئیسی را فردی پُرکار توصیف می‌کنند ولی به پشتوانه سه سال آشنایی با او می‌توانم گواهی بدهم مسئله اصلی او، برنامه‌محوری بوده است، از تدوین برنامه تحول دولت تا در میان گذاشتن آن با مردم.
موفق‌ترین برنامه دولتی به اذعان مخالفان از آن رئیسی بود

* شهید رئیسی جامع‌ترین برنامه عملیاتی ممکن را در مدت زمانی کوتاه تدوین کرد که حتی به عقیده مخالفان و رقبا هم یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها بوده است.
* در مقطعی که برنامه تحولی دولت نوشته شده بود، جمعی از نزدیکان دولت پیشنهاد کردند صرفا آن را در سطح دولت ابلاغ کنند ولی شهید رئیسی محکم ایستاد و گفت برنامه باید برای عموم جامعه منتشر شود.
دولت رئیسی هم عملگرا بود هم برنامه‌محور

* دولت شهید رئیسی صرفا یک دولت عملگرا نبود هر چند عملگرایی خصوصیتی مثبت است اما رئیسی تاکید داشت باید لباس برنامه را بر قامت چنین دولتی پوشاند.
دولت رئیسی در آستانه یک تصمیم مهم درباره بنزین بود
* شهید رئیسی سیاست‌ورزی غیر سیاسی را به عنوان یک ویژگی در بدنه دولت دمیده بود، برخی دوستان عقیده داشتند سال پایانی دولت موقع مناسبی برای تصمیم‌های سخت نیست ولی او همواره تاکید داشت تصمیم درست باید پیشنهاد شود بدون اینکه به رأی آوری سال آینده توجه شود، مثلا دولت در آستانه یک تصمیم درست و مهم درباره بنزین بود.
رئیس جمهور نه برای 4 سال که نسبت به آینده ایران مسئول است

* رئیس جمهور فقط مدیون چهار سال سرنوشت این مردم نیست، آن گونه که شهید رئیسی سرنوشت یک ملت را عوض کرد، رئیس جمهور بعدی هم باید بداند در مقابل آینده این مملکت مسئولیت دارد و در زمان تحول دولت، باید نسبت به فرصت‌های از دست رفته پاسخگو باشد.
* دوره آن گذشته که کسی بتواند با کنترل از راه دور مدیریت کند، شیوه مدیریت شهید رئیسی ذائقه مردم را تغییر داده و به نظرم نوبت ارتقاء سطح انتظار و توقع جامعه از دولت رسیده یعنی نقد عملکرد و استفاده از فرصت‌ها در عرصه‌های محلی و ملی.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر