نماد آخرین خبر

گفتگوی زاکانی با بازاریان و فعالان اقتصادی در بازار سرپوشیده تبریز

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/ علیرضا زاکانی در جریان سفر انتخاباتی به تبریز به بازار سرپوشیده این شهر رفت و ضمن بازدید از غرفه طلافروشان و فرش فروشان، با بازاریان و فعالان اقتصادی گفتگو کرد.

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی از بازار تبریز دیدار کرده و در حاشیه این دیدار درباره راهکاری رفع موانع صادرات و تولید فرش ایرانی، گفت: چون بنده قم هم که بودم بخشی با مشکلات صنعت فرش مواجه بودند، موضوع اول آن ها در قم تامین ابریشم بود یعنی ابریشم اولیه را که می‌خواستند خریداری کنند یک محدودیت هایی را برخی عناصر ایجاد کرده بودند که دست همه باز نبود که بتوانند بهترین و مرغوب ترین ابریشم را در ساده ترین وجه به آن دست پیدا کنند.
وی افزود: در قم یک گلوگاهی توسط عده ای ایجاد شده بود که می‌خواستند از طریق آن یک صورت ویژه ای را داشته باشند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: نکته بعدی ناظر به موضوع دادن این مواد اولیه به بافنده و نهایتا شناسنامه درست کردن برای بافته شده است چون برخی مواد اولیه را می‌گیرند ولی توسط دستگاه می‌بافند و به اسم فرش دست باف آن را به نوعی جا می‌زنند که این خود آسیبی به اعتبار فرش ایرانی است.
زاکانی خاطرنشان کرد: اینکه هر فرشی شناسنامه خاص خود را داشته باشد هم معقول، منطقی و ضرورت بسیار جدی دارد، وقتی از یک بافنده حمایت جدی می‌شود و نیازهایی همچون بیمه را در نظر گرفته و خدماتی به وی می‌دهند و یا مواد اولیه او را تامین و در اختیارش می‌گذارند که او با اطمینان خاطر دست رنج خود را به انجام می‌رساند لذا خروجی کار هم باید یک شناسنامه داشته باشد که این معلوم شود برای چه کسی و اساسا از چه وضعی برخوردار است.

وی عنوان کرد: هرکجای جهان یک ذائقه ای دارند که شناخت آن و منعکس کردن آن به بافنده ها در جهت خاستگاه بیرونی امکان صادرات را برای ما فراهم می‌کند که ما می‌توانیم به خریدار تسهیلات می‌دهیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در خصوص صادرات هم اگر ما بند را از پای صادرکننده باز کنیم و قواعد تسهیل کننده و نه درگیر کننده را اجرایی کنیم سبب
زاکانی تاکید کرد: عدم شناخت دقیق و عدم اهتمام ویژه ناظر به ایجاد زمینه توسعه از مشکلات جدی عرصه فرش است.
وی افزود: هرکسی می‌تواند خانه خود را تبدیل به یک کارخانه برای رشد تولید کند و می‌تواند در کنار کارکردهای دیگر در خانه اینکار را هم به عنوان صنایع دستی خود داشته باشد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد: بخشی از هویت ایران را با فرش می‌شناسند و نیاکان ما فرش ایرانی را در سراسر جهان شناخته شده کرده اند و تبدیل به تابلوی افتخار ایران کرده اند.
زاکانی در پایان گفت: به اعتقاد بنده موضوع فرش ذیل صنایع دستی نیاز به به یک بازبینی جدی دارد و نیاز به این دارد که این را با همه ابعاد در جغرافیای ایران خوب تعریف و کمک شود تا بشود از طریق آن هم موضوع اشتغال و هم موضوع صادرات و ارزآوری را حل کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره