logo

خوش چهره: نمره خوبی به مناظره اول نمی‌دهم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خوش چهره: نمره خوبی به مناظره اول نمی‌دهم

ایسنا/ استاد اقتصاد دانشگاه گفت: در مجموع نمره خوبی به مناظره اول نمی‌دهم؛ فکر می کردم مناظره اقتصادی قوی‌تر برگزار می‌شود، در حالیکه طولانی و ملال‌آور بود.

محمد خوش‌چهره در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از اولین مناظره اقتصادی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در مجموع پرسش‌ها در سطح توانمندی فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود، نبود و نوع اجرای مناظره هم به گونه‌ای نبود که مردم به جمع بندی برسند که آیا به سوالات پاسخ‌ داده شد یا نه. برای مخاطب عام، این مناظره پیام لازم را نداشت و بیشتر بیانیه‌خوانی و اظهارنظر کلی بود؛ در حقیقت نامزدها فقط دغدغه‌ها و تمایلات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در موضوع اقتصادی که مساله مهم کشور است، پرسش‌ها و پاسخ‌ها باید متفاوت باشد. فارغ از اینکه چه کسی چه گفت، من در مجموع نمره خوبی به این مناظره نمی‌دهم. فکر می کردم مناظره اقتصادی قوی‌تر برگزار می‌شود، در حالیکه طولانی و ملال‌آور بود. برخی هم سعی می کردند که فرافکنی کرده و جواب سوالات را نمی‌دادند.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: وقتی یک سیستم از تعادل خارج می شود اولین کار این است که دلایل ایجاد عدم تعادل شناسایی شده و در ادامه راه‌حل‌های مناسب ارائه شود. از سویی باید سطح آگاهی مردم را نسبت به آن عدم تعادل افزایش داد. این اتفاق در مناظره رخ نداد. فقط فهرستی از موانع و مشکلات مطرح شد که مردم عادی هم آنها را می‌دانند. حتی در بررسی ریشه‌ای مشکلات هم صحبت‌های کلیشه‌ای مطرح شد.

خوش چهره با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های خارجی و ساده‌اندیشی و خوش‌باوری مسئولان در داخل کشور است، گفت:  نگاه آسیب‌شناسی در این مناظره برای این مشکلات وجود نداشت. از سویی مطرح شد که خیلی از مشکلات با وجود سرمایه حل می‌شود که البته سرمایه نیاز است اما در کنار آن سرمایه انسانی و مدیریت کارآمد هم نیاز است.

این استاد اقتصاد دانشگاه همچنین گفت: در برخی برنامه‌ها، دو مشاور همراه نامزد می‌آید که معلوم نیست نامزد به آن دو کارشناس التزام دارد یا فقط از نظرات آنها بهره می برد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره