logo
  1. مهم
سیاسی

واکنش قالیباف و جلیلی به اظهارات امروز ظریف

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
واکنش قالیباف و جلیلی به اظهارات امروز ظریف

آخرین خبر/ اظهارات امروز ظریف در میزگرد سیاسی پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری با واکنش قالیباف و جلیلی همراه بود.

ظریف وزیرخارجه دولت یازدهم که به عنوان مشاور سیاسی پزشکیان در میزگرد این کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد با انتقاد از قانون راهبردی گفت: قانون راهبردی مجلس مانع بازگشت ایران به برجام شد.

اظهارات ظریف با واکنش 2 کاندیدای دیگر انتخابات قالیباف و جلیلی همراه شد.

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات امروز ظریف گفت: شنیدم امروز فردی گفته است بایدن خودش اجازه داد تا ما نفت بفروشیم، پس چرا در آن ۹ ماهی که دولت بایدن با شما همزمان شد کاری نکردید؟

قالیباف نیز در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اظهارات وزیرخارجه سابق تصریح کرد مگر رهبر انقلاب همین چند وقت قبل نفرمودند که قانون اقدام راهبردی کشور را نجات داد و همه را از بلاتکلیفی درآورد؟ پس شما چه تبعیتی دارید؟ تابع کدام سیاست هستید؟
وی در ادامه تصریح کرد شما می‌گویید تابع سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزۀ سیاست خارجی هستید. مگر رهبر انقلاب همین چند وقت قبل نفرمودند که قانون اقدام راهبردی کشور را نجات داد و همه را از بلاتکلیفی درآورد؟ پس شما چه تبعیتی دارید؟ تابع کدام سیاست هستید؟ ️در شورای‌عالی امنیت ملی مجلس مکلف شده برای خروج آمریکا از برجام مجلس قانون‌گذاری کند. این قانون دست مذاکره‌کنندگان را پُر کرد. ️وقتی ترامپ از برجام بیرون رفت دولت وقت گفت یک هفته فرصت می‌دهیم برگردند. یک هفته شد ۲ هفته و بعد شد چند ماه و همین‌طور این مسیر پیش رفت. ️چطور ما چیزی از دولت آمریکا می‌خواهیم می‌گوید در اختیار کنگره است؟ خب اینجا هم مجلس دست مذاکره‌کننده را پُر کرد. ️ما گفتیم پروتکل الحاقی را دیگر داوطلبانه اجرا نمی‌کنیم. دوستان گفتند این کار را کنیم جنگ می‌‌شود. جنگ شد؟ گفتند غنی‌سازی را بالا ببرید جنگ می‌شود. آیا جنگ شد؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره