logo

تاکید ایران بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تاکید ایران بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

ایرنا/ سرپرست وزارت امورخارجه ایران، در یادداشتی در فضای مجازی عنوان داشت: رویکرد آسیایی به چندجانبه‌گرایی، زمینه‌های همکاری‌، مقابله با یکجانبه‌گرایی، روابط دوجانبه، لزوم توقف جنایات رژیم اشغالگر در غزه در ملاقات با روسای هیات‌های قزاقستان، سنگاپور، بحرین، عمان، نپال و دبیرکل D۸ مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

علی باقری کنی سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در حساب رسمی خود در فضای مجازی نوشت: در برنامه‌های مقدماتی نشست وزرای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، با روسای هیات‌های قزاقستان، سنگاپور، بحرین، عمان، نپال و دبیرکل D۸ ملاقات و گفت‌وگو کردم.
وی افزود: در این ملاقات‌ها، رویکرد آسیایی به چندجانبه‌گرایی، زمینه‌های همکاری‌، مقابله با یکجانبه‌گرایی، روابط دوجانبه، لزوم توقف جنایات رژیم اشغالگر در غزه و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
نوزدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا در تهران و با حضور مقامات داخلی و خارجی صبح امروز دوشنبه ۴ تیر آغاز به کار کرد.
در همین ارتباط، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه پیش تر گفته بود: مفتخریم که در تهران میزبان اجلاس وزیران مجمع گفت‌وگوی آسیایی (ACD) باشیم و ریاست این اجلاس را بر عهده بگیریم.
وی در این زمینه افزود: ۴۱ هیات از وزیران و سازمان‌های بین المللی در این اجلاس شرکت خواهند کرد.
این رویداد بستری برای تقویت همکاری میان کشورهای آسیایی فراهم می‌کند و نشان دهنده تمایل کشورهای آسیایی به چندجانبه گرایی و فراگیری است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar