logo
  1. برگزیده
سیاسی

آذری جهرمی: کسی که اینترنت را در سال 98 قطع کرد در مناظره نشسته است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آذری جهرمی: کسی که اینترنت را در سال 98 قطع کرد در مناظره نشسته است

ایرنا/ عضو ستاد انتخابات پزشکیان گفت: رقیب آقای پزشکیان عدم حضور پای صندوق های رای است، عدم حضور پای صندوق های رای یعنی استمرار این وضع، این وضعی که همه از آن ناراضی اند.

محمد جواد آذری جهرمی در همایش حامیان مسعود پزشکیان که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، گفت: هرمزگان و بندرعباس همیشه و سالیان سال دروازه ارتباط ایران با دنیا بوده است، تجارت ایران یکی از بسترهای اصلی آن از بندر بوده است، بندری‌ها می‌فهمند تحریم یعنی چه بندری‌ها می‌دانند اثرات آن چیزی که عده‌ای در کشور کاغذ پاره خواندند و بعد عده‌ای ادعا کردند که ما حلش می‌کنیم بر زندگی شان چه تاثیری دارد.

وی با بیان اینکه بندری‌ها می‌دانند تعامل سازنده با دنیا چه اثراتی در زندگی‌شان دارد، اظهار داشت: بندری‌ها با گوشت، پوست و استخوان‌شان و با همه وجودشان معضل تحریم را درک کرده‌اند، عده‌ای گفتند تحریم نعمت است البته دروغ هم نگفتند برای آن‌ها و خانواده‌هایشان نعمت است.تحریم شد، آقای ظریف تحریم شد، ما تحریم شدیم آقازاده های آن ها در اروپا، آمریکا و کانادا و امثالهم دنبال زندگی شان بودند.

وی ادامه داد: آن ها شدند انقلابی، ما شدیم عناصر واداده.اگر ما عناصر واداده هستیم و شما انقلابی، پس چرا شماها را تحریم نمی کنند.کدام اثر تحریم بر زندگی شما اثر گذاشته است؟ تحریم به وسیله شما چگونه درک شده است، شرایط زندگی تان چه بوده، که آن را نعمت می نامید. درهمه موضوعات همین جوری هستند.

عضو ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان اظهار داشت: مگر شما یادتان نیست که زمانی که رایتل آمد، تماس تصویری اش دایر شد رفتند مراجعه کردند با پرونده سازی ها و بولتن سازی ها نزد مراجع عظام تقلید حکم گرفتند که این مکالمه تصویری حرام است.

آذری جهرمی گفت: یادتان می آید که 3G آمد چکار می کردند ، 3G و 4G چه کفن پوش هایی داشت، یادتان می آید که فشارهایی می آوردند در فیلتر کردن فضای مجازی، یادتان هست که بنده را بردند دادگاه در زمان مسئولیت وزارت و فشار آوردند که فضای مجازی را ببندید.

وی افزود: این ها کینه دارند از فضای مجازی، اگر فضای مجازی دشمن داشته باشد این ها هستند، من این ها را دیدم. در پس پرده مسائلشان را دیدم، بنا نداشتم هیچ وقت بیام رو در رو حرف بزنم، این ها امروز خودشان را جا می زنند به عنوان اینکه ما مدافع فضای مجازی هستیم ، امشب یکی از این آقایان در مناظره گفته است، اونی که اینترنت را در سال 98 قطع کرد ستاد آقای پزشکیان است.اونی که اینترنت را قطع کرد الان در مناظره نشسته است، آن رای داد به قطع کردن اینترنت.

آذری جهرمی گفت: صحبت های آقای دادستان کل کشور را بخوانید، مردم بدانید سال 98 بابت اینکه ما ایستادگی کردیم در برابر قطع اینترنت. من در یک پرونده مجزا بازجویی شدم و این حرف را هیچ جا نزدم.

وی ادامه داد: هم چوب تحریم آمریکا را خوردیم که البته افتخار می کنیم به اینکه آمریکا ما را تحریم کند، ما مثل آقایان نیستیم که از تحریم آمریکا بترسیم و قایم بشیم در پستوها و مابقی را بیاندازیم جلو و بگوییم شما بروید انجام دهید.

آذری جهرمی گفت: این ها شرف ندارند که پای حرف خودشان وایستند، این ها مردانگی ندارند که کرده خودشان را گردن بگیرند، این ها در تحریم هم مکانیزم شان همین است.

وی ادامه داد: در تحریم ابتدا هرکاری توانستند کردند که جلوی فرایند رشد و توسعه اقتصادی ایران را بگیرند، هر حوزه ای که دولت برای توسعه ورود کرد با یک بهانه ای آمدند مانع شدند .

آذری جهرمی اظهار داشت: سفارت نوردی کردند صنعت گردشگری ایران را زیرسوال بردند، نابود کردند، بابت خراب کردن زندگی مردم پست و مقام گرفتند، این ها را که ما یادمان نرفته است، امروز مدعی هستند، مدعیانی هستند که همچین خودشان را روشنفکر نشان می دهند که ما یک لحظه می مانیم. می گوییم بابا یک مقداری شک می کنیم به خودمان.

وی ادامه داد: پس این اینترنتی که در کشور آمده از کجاست از استارلینک‌ دانلود شده است، شما توسعه دادید یا هرچه توانستید مانع برایش ایجاد کردید
روابط با دنیا را شما توسعه دادید یا شما تعطیل کردید، برجام را که آمدید در مجلس آتش زدید و بعد از آن آمدید گفتید ما توان اجرایش را داریم، کمرتان از تناقض رگ به رگ نمی شود.

عضو ستاد انتخابات مسعود پزشکیان گفت: اگر برجام بد بود چرا گفتید ما می توانیم اجرایش کنیم، اگر بد بود چرا در این سه سالی که در مسئولیت بودید دنبال اجرایش بودید که البته عرضه اجرایش را هم ندارید.

آذری جهرمی اظهار داشت: امروز هم با پررویی مجدد حاضر شدند، بدون اینکه مسئولیت اقدامات شان را بپذیرند، بدون اینکه بگویند با زندگی مردم چکار کردند.ما از آمریکا می خوردیم، از اسرائیل می خوردیم، از خیلی از دشمنان داخلی و بیرونی می خوردیم و از این ها هم می خوردیم.

آذری جهرمی گفت: بدانید رقیب ما این ها نیستند، رقیب آقای پزشکیان بزدلانی نیستند که مسئولیت خودشان را هم برعهده نمی گیرند. رقیب آقای پزشکیان عدم حضور پای صندوق های رای است، عدم حضور پای صندوق های رای یعنی استمرار این وضع، این وضعی که همه از آن ناراضی اند.
عدم حضور پای صندوق یعنی ادامه سیم خاردار کشیدن دور ایران است یعنی محدود کردن خودمان.

وی افزود: هر نفری دراین جمع بایستی چند نفر را روز جمعه همراه خودش پای صندوق های رای ببرد، اگر می خواهید پاسخ آنی را بدید که گفت من نمیزارم که تو رییس جمهور شوی، تو دهنی به آن حضور چند نفری هر کدام از شما پای صندوق های رای است.

آذری جهرمی تاکید کرد: این خودکامگی در کشور باید خاتمه پیدا کند، کشور مال همه است ما نمی گوییم مال این ها نیست، این ها به اندازه ای که هستند باید در اداره کشور سهم و نظر هم داشته باشند، ایران مال همه است، با نظر جمع و خیر در جمع است نه در هضم، چه خیری از خالص سازی دیدید جز چای دبش!چه خیری از خالص سازی دیدید جز محاصره شدن بیشتر ایران. چه خیری از خالص سازی دیدید جز اینکه شاخص دیپلماسی ما می شود که چند تا پله فلانی آمد پایین و چند تا پله رفت بالا.دیپلماسی باید روی زندگی مردم اثر بگذارد نه روی پله رفت و آمد بالای مسئولان.

وی تاکید کرد: منطق موضوع این است که اگر ما می خواهیم ایران برای همه باشد، اگر می خواهیم محترم در داخل و بیرون باشیم، اگر می خواهیم مشکلات حل شود، چاره ای جز وفاق نداریم این چاره و این وفاق چیزی جز صندوق رای ندارد و قهر یعنی فرو کردن دشنه به پهلوی خودمان

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره