logo

رژیم صهیونیستی کارگروه‌های متمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران را احیا کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رژیم صهیونیستی کارگروه‌های متمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران را احیا کرد

ایسنا/  پایگاه خبری اکسیوس به نقل از سه مقام ارشد صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم کارگروه‌های متمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران را که شامل اعضای وزارتخانه‌های جنگ و خارجه و همچنین دستگاه‌های اطلاعاتی می‌شود، احیا کرده است. 

 اکسیوس به نقل از دو مقام صهیونیستی و دو مقام آمریکایی اعلام کرد که این اقدام طی دو هفته اخیر انجام شده است؛ چراکه رژیم صهیونیستی و آمریکا خواستار نظارت بر پیشرفت‌های احتمالی ایران در برنامه هسته‌ای خود در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر یا تلاش‌های احتمالی برای آنچه که «تسریع در توسعه تسلیحات هسته‌ای پس از انتخابات» خوانده شد، هستند.

یک مقام آمریکایی با وجو اینکه تهران هیچ اقدام قابل توجهی در جهت توسعه قابلیت‌های هسته‌ای خود انجام نداده است گفت که ایران برخی گام‌های «تحریک‌آمیز» برداشته است. 

طبق نوشته این پایگاه، رژیم صهیونیستی نگران آن است که مدل‌سازی کامپیوتری و آزمایش‌های مرتبط با آن توسط ایران بتواند «زمان دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای» را کاهش دهد.

در اوایل ماه جاری میلادی پایگاه خبری «والا» به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد که سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها در حال بررسی اطلاعات جدیدی در مورد مدل‌سازی کامپیوتری که اخیراً توسط دانشمندان ایرانی توسعه یافته و می‌تواند در تحقیقات و توسعه در زمینه تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد، هستند.

علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران در تاریخ ۱۱ ژوئن به اسپوتنیک گفت که فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

وی گفت کشورهایی که ایران را به دلیل برنامه هسته‌ای‌اش به افزایش نگرانی‌ها متهم می‌کنند می‌خواهند آژانس را به محلی برای تصفیه‌حساب‌های سیاسی با تهران تبدیل کنند و در نتیجه اعتبار آژانس را زیر سوال می‌برند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar