نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ظریف: فرصت‌سوزی بس است، عاملان تحریم را به خانه بفرستید

منبع
انتخاب
بروزرسانی
ظریف: فرصت‌سوزی بس است، عاملان تحریم را به خانه بفرستید

انتخاب/ ظریف در پیامی خطاب به خانواده بزرگ صنعت حمل‌ونقل اعلام کرد که نگذارید ما را از راه‌های مواصلاتی کنار بگذارند؛ وقت آن است که به عاملان تحریم «نه» بگوییم.

متن این پیام به این شرح است: 
دوستان عزیز! به خاطر سیاست‌های غلط و فرصت‌سوزی‌های سال‌های گذشته ما نتوانسته‌ایم در حوزه‌هایی مثل حمل‌و‌نقل، ترانزیت، هوانوردی و دریانوردی که مزیت ما محسوب میشود، بدرخشیم.
امکانات ما به عقب رفته، و نتوانسته‌ایم با پیشرفت جهان و منطقه جاده‌های مواصلاتی داشته، هواپیمای نو وارد ایران کنیم، مسیر کشتیرانی را فعال و از دفاتر کشتیرانی ما که در سراسر جهان وجود دارد، استفاده کنیم.
ما نتوانستیم خطوط ریلی جدید و پر سرعت را وارد کشور کنیم و همه اینها بلایایی است که تحریم بر سر ما آورده است.
ما می‌توانیم با عبور از تحریم‌ها و فرستادن کسایی که نقش اساسی در تحریم کشور ما داشتند، آنهایی که در ۲۰ ساله گذشته یا تحریم برای ما آوردند یا مانع سیاست‌هایی شدن که می‌خواست تحریم‌ها را از این کشور دور کند، اگر اینها را به خانه بفرستیم دوباره می‌توانیم هواپیمای نو سفارش بدهیم.
دوباره می‌توانیم‌کشتیرانی‌مان را فعال کنیم.
دوباره می‌توانیم وارد جاده ابریشم بشویم و راههای مواصلاتی از ایران عبور بکند.
اینها امکاناتی است که بسیار می‌توان برای کشور ما ارز آوری داشته باشد. اما با تحریم‌، موانع بانکی و پولی، با عدم‌ ورود هواپیمای جدید به کشور با مشکلات ارسال کشتی‌های ما به بندرهای مختلف جهان، باعث شده که این صنعت بزرگ ، کسایی که می‌توانند از این صنعت استفاده بکنند و صنایع حاشیه‌ایی مثل گردشگری که می‌تواند از این صنعت هوانوردی ، جاده‌ای و ریلی بهره‌مند شود،همه اینها را ما داریم از دست می‌دهیم.
از راههای مواصلاتی کنار گذاشته می‌شویم. وقت آن است به آن کسانی که این بلاها را سر ما آورده‌اند، روز جمعه یک «نه» بزرگ بگوییم.
و به پزشکیان که می‌خواهد با تعامل با دنیا راه باز شدن این فرصت‌ها را برای ایران فراهم کند«آری» بگوییم و پزشکیان را به پاستور بفرستیم. فرق می‌کند چه کسی در پاستور بنشیند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر