نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

قول پزشکیان در دیدار جمعی از اعضای کانون‌های کارگری

منبع
ايسنا
بروزرسانی
قول پزشکیان در دیدار جمعی از اعضای کانون‌های کارگری

ایسنا/ رئیس جمهور منتخب وظیفه حاکمیت را ایجاد هماهنگی و بستر مناسب برای مشارکت خود مردم و بخش خصوصی در مسیر حل مشکلات اقتصادی و تولیدی دانست و تاکید کرد: قول می‌دهم که بستر و هماهنگی مناسب برای مشارکت شما و بخش خصوصی و تولیدکنندگان را ایجاد و حفظ کنم تا با هم برای رفع مشکلات زیرساختی تولید و اقتصاد کشور تلاش کنیم.

مسعود پزشکیان روز تاسوعا همزمان با روز «بهزیستی و تامین اجتماعی» در دیدار جمعی از اعضای کانون‌های کارگری، با تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، تصریح کرد: امیدوارم عشق و ارادتی که در وجود بنده و همه ملت ایران به سرور و سالار شهیدان وجود دارد، باعث عاقبت بخیری ما شده و مانع از آن شود که راه را گم کنیم. همچنین بار دیگر برای رئیس جمهور شهید و همراهانش که از عاشقان و خادمان اباعبدالله (ع) بودند، در این روزها آرزوی علو درجات می‌کنم. 

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه در این جلسه مسائل بسیار متنوعی مطرح شد، افزود: تولید محور اقتصاد کشور است و در این جلسه عطف به طرح مسائل مربوط به تولید، تقریبا به عمده مشکلات کشور اشاره شد، اما یقین بدانید بدون مشارکت، کمک و همراهی خود شما حل این مشکلات ممکن نیست. 

پزشکیان با بیان اینکه اگر ما نسبت به مشکلات فقرا، یتیمان، افراد گرفتار و کم برخوردار توجه نداشته باشیم و دستگیر آنان نباشیم، نباید و نمی‌توانیم ادعای ایمان کنیم، اظهار داشت: وضعیت امروز ایران شایسته ملت ایران نیست و باید همه تلاش خود را برای بهبود این وضعیت به کار بگیریم. 

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اظهارات مطرح شده در این جلسه درباره حاشیه‌های ایجاد شده در کمیته سه‌جانبه تعامل کارگران، کارفرمایان و دولت، گفت: مشکلات ایجاد شده در مسیر تعامل مطلوب طرفین این کمیته ناشی از مشکلات زیرساختی در کشور است که حل آنها می‌تواند تعاملات این کمیته را نیز سامان بدهد. برای حل این مشکلات نیز باید از همه افراد توانمند و کسانی که می‌توانند به حل مشکلات زیرساختی تولیدی و اقتصادی کشور کمک کنند،‌ یاری بگیریم. 

پزشکیان وظیفه حاکمیت را ایجاد هماهنگی و بستر مناسب برای مشارکت خود مردم و بخش خصوصی در مسیر حل مشکلات اقتصادی و تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: بنده به شما وعده نمی‌دهم که همه مشکلات را حل می‌کنم، چرا که چنین کاری از همه توان و ظرفیت‌های بنده و حتی دولت نیز بزرگ‌تر است، اما به شما قول می‌دهم که بستر و هماهنگی مناسب برای مشارکت شما و بخش خصوصی و تولیدکنندگان را ایجاد و حفظ کنم تا با هم برای رفع مشکلات زیرساختی تولید و اقتصاد کشور تلاش کنیم. 

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه باید از دعواهای جناحی و نزاع بر سر قدرت عبور کنیم، گفت: بنده این آمادگی را دارم که به هر کس که توان و ظرفیت حل مشکلات را دارد، میدان، امکان و اختیار دهم، اما با او شرط خواهم کرد که اگر نتواند باید پاسخگو باشد. 

پزشکیان افزود: وظیفه دولت این نیست که وارد عرصه تولید شود، بلکه باید بستر مناسب برای فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و تجاری را فراهم کند، اما دولت وظیفه دارد که در کنار تسهیل شرایط کسب و کار، به اقشار کمتر برخوردار و فقرا توجه داشته باشد و به وضعیت آنها رسیدگی کند؛ این وظیفه دولت است و این نگاه برآمده از اعتقادات ما در ضرورت تلاش برای ایجاد عدالت و توجه به وضعیت فقرا و افراد کمتر برخوردار است. 

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه رسیدن به این اهداف زمان‌بر و نیازمند کمک گرفتن از همه کارشناسان، دانشگاهیان، صاحب‌نظران و متخصصان داخل و خارج از کشور است، اظهار داشت: با تمام وجود تلاش خواهیم کرد جامعه را به سمت و سویی ببریم که شایسته و برازنده مردم و تامین کننده و حافظ کرامت و حرمت آنان باشد. 

پزشکیان تصریح کرد: بنده در تمام طول زندگی خود همواره تلاش کردم خودم را وقف مردم کنم و هیچ‌گاه چیزی را صرفا برای خودم نخواستم؛ به عنوان یک پزشک متخصص هیچگاه مطب شخصی نداشتم و هیچ وقت هم به دنبال اخذ مجوز مطب شخصی نرفتم و تخصص پزشکی خود را در اختیار همه مردم قرار دادم. حتی هیچ وقت در مراکز درمانی خصوصی فعالیت نکردم و پس از این نیز همه توان و عمر خود را نه در حرف، که در عمل صرف مردم می‌کنم. 

رئیس جمهور منتخب همچنین در واکنش به درخواست مطرح شده در این جلسه درباره شهید محسوب شدن کسانی که حین ماموریت و خدمت فوت می‌شوند، گفت که این مسئله را پیگیری خواهد کرد تا یک قاعده و چارچوب یکسان و هماهنگ در این باره وجود داشته باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره