نماد آخرین خبر

دبیرکل حزب اسلامی کار: پزشکیان نگذارد برخی با قرار دادن او در حصارهای امنیتی ارتباطش با مردم را کم کنند

منبع
ايلنا
بروزرسانی
دبیرکل حزب اسلامی کار: پزشکیان نگذارد برخی با قرار دادن او در حصارهای امنیتی ارتباطش با مردم را کم کنند

ایلنا/ دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: پزشکیان نباید بگذارد که محدودش کنند و در یک محاصره اطلاعاتی و خبری قرار بگیرد باید ارتباطات خودش را با همه مردم و به صورت آزاد ادامه دهد. هر وقت بتوانند، ایشان را در حصارهای امنیتی یا در حصارهای سیاسی و گروهی قرار دهند و ارتباط ایشان را با مردم کم کنند قدم به قدم مقدمات نارضایتی مردم و عدم موفقیت دولت ایشان را فراهم می‌کنند. اما اگر ایشان بتواند همین ارتباط با مردم را به شکل ساده همانطور که تا به حال داشته ادامه دهد، می‌تواند یک رئیس جمهور خوب باشند.

حسین کمالی در ارزیابی خود از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما به کلیت شیوه برگزاری انتخابات و نقشی که شورای نگهبان ایفا می‌کند، معترض هستیم،‌ عنوان کرد: این روند از قبل ایراد داشته به هر صورت ۶ نفر را برای رقابت‌های انتخاباتی، انتخاب کردند. چهار نفرشان از یک گروه و یک نفر از گروه‌های میانه و دیگری هم که آقای پزشکیان بود که در انتخابات شرکت کرد. نوع گفت‌وگوهایی که صورت گرفت در مناظرات و یا نوعی از تبلیغات که صورت گرفت خیلی مناسب، مطلوب و در شأن جمهوری اسلامی نبود ولی در هر صورت مراحل طی شد و گذشت. انتخابات در مرحله اول با مشارکت کمتری برگزار شد و در مرحله دوم اندکی افزایش پیدا کرد ولی در مجموع حدود ۵۰ درصد کسانی که حق رای داشتند در انتخابات شرکت نکردند و این به عنوان یک مطلب بسیار مهم باید مورد توجه سیاستگذاران و کسانی که اداره امور کشور و جامعه را عهده دارند قرار گیرد که چرا ۵۰ درصد مردم رغبتی برای شرکت در انتخابات در خودشان نمی‌بینند.
وی افزود: ما علیرغم اینکه تلاش زیادی را صورت دادیم و با جمعیت زیادی برای اینکه بیایند و در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند و رای بدهند و در تعیین سرنوشت خودشان مشارکت کنند، صحبت کردیم اما آن‌قدر میزان ناامیدی افزایش پیدا کرده است که برخی باز هم رغبت نکردند و درصد کمی در مرحله دوم به گروه اولی اضافه شدند باز آن نارضایتی کلی را نتوانستیم حل کنیم. نزدیک به پنجاه درصد از کسانی که می‌توانستند رای دهند، حضور پیدا نکردند. آقایانی که مسئول هستند، باید توجه خاصی را در این زمینه‌ها، مبذول بدارند.
کمالی در پاسخ به این سوال که علت اصلی پیروزی پزشکیان چه بود، اظهار کرد: آقای پزشکیان در حقیقت با توجه به سازوکاری که در پیش گرفت و با گفت‌وگوهایی که انجام داد و نظراتی که داد، برای هیچ جریان و گروهی به عنوان یک خطر شناخته نمی‌شود. فکر می‌کنم که بتواند با همه گروه‌ها همکاری و رفتار مناسبی را داشته باشد و از همه استعدادها و توانمندی‌ها برای اداره‌ی امور جامعه استفاده کند و روحیه خودش هم به همین شکل است. در حقیقت یک نگاهی دارد که این نگاه با کسانی که دچار یک دگماتیسم هستند و متحجرانه با مسائل مواجه می‌شوند، فرق می‌کند. با کسانی هم که نگاه براندازی دارند و نگاهشان نگاه مثبتی به مجموعه نظام نیست، فرق می‌کند. می‌توان گفت که ایشان هم در چهارچوب نظام کار و تلاش می کند و هم امور را اصلاح می‌کند. او کسی است که برای انقلاب سرمایه‌گذاری کرده و این نظام را حفظ خواهند کرد.
وی عنوان کرد: به نظر من فرد مناسبی برای شرایط فعلی کشور انتخاب شده است که همه جریانات و گروه‌ها می‌توانند در کنار آن از آرامش و امنیت کافی برخوردار باشند و بتوانند بدون خالص‌سازی و مسائلی از این دست در سازندگی کشور مشارکت داشته باشند. جمعیت زیادی همچون اقوام مختلف، اصلاح‌طلب‌ها و مردم کوچه و بازار از ایشان حمایت کردند و در حقیقت یک بخشی از کسانی که از شرایط موجود ناراضی بودند و قهر کرده بودند، به صندوق‌های رای مراجعه کردند و کمک کردند که ایشان پیروز شوند. توقع می‌رود که با توجه به این نگاه، ایشان تلاش خودشان را در جهت بهبود وضع زندگی همگان به عمل بیاورند، مخصوصاً شعارهایی که در جهت دفاع از محرومان و مستضعفان داده است. کمتر کسی این‌قدر جدی راجع به این مسائل گفت‌وگو کرد اما ایشان خیلی خوب وارد شده‌اند.
کمالی در مورد احتمال سنگ‌اندازی‌ها جناح مقابل، بیان کرد: ایشان نباید بگذارد که محدودش کنند و در یک محاصره اطلاعاتی و خبری قرار بگیرد باید ارتباطات خودش را با همه مردم و به صورت آزاد ادامه دهد. هر وقت بتوانند، ایشان را در حصارهای امنیتی یا در حصارهای سیاسی و گروهی قرار دهند و ارتباط ایشان را با مردم کم کنند قدم به قدم مقدمات نارضایتی مردم و عدم موفقیت دولت ایشان را فراهم می‌کنند. اما اگر ایشان بتواند همین ارتباط با مردم را به شکل ساده همانطور که تا به حال داشته ادامه دهد، می‌تواند یک رئیس جمهور خوب باشند.
دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: برخی از مناظره‌کنندگان، نشان دادند که این‌ها از پختگی سیاسی برخوردار نیستند. من نمی‌دانم شورای نگهبان بر چه اساسی این‌ها را رجل سیاسی اعلام کرده بود. الان همه باید توجه‌شان به این باشد که ما در مورد یک ملت داریم تصمیم می‌گیریم نه در رابطه با خودمان و گروه‌مان بنابراین منافع ملی ایجاب می‌کند که خودپسندی‌ها و رفتارهایی که نشئت گرفته از مسائل شخصی است، کنار گذاشته شود.
کمالی خاطرنشان کرد: ایشان اول باید یک خط دور کسانی که دور ایشان جمع شدند، بکشد و توجه کند که تمامی گروه‌ها و جمعیت‌ها در کابینه نماینده داشته باشند. بگردد؛ افراد کارآمد و توانمند را برای اداره امور جامعه انتخاب کند. ایشان می‌خواهد جامعه را اداره کند و نه اینکه دوستان خود را اداره کند بنابراین اینکه یک ایرانی دارای چه قومیتی، چه فکری، چه گروهی و از چه جمعیتی است را باید کنار گذاشت. هر کسی که توانایی انجام کار دارد دعوت به کار شود. هر کسی هم که ندارد باید از او تشکر کرد و از او خواسته شود که به کسانی که مسئولیت دارند کمک کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar