نماد آخرین خبر

چهار ویژگی معاون علمی دولت چهاردهم از دید دهقانی فیروزآبادی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چهار ویژگی معاون علمی دولت چهاردهم از دید دهقانی فیروزآبادی

ایسنا/ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: معاون علمی آینده باید حداقل استاد تمام و یا دانشیار دانشگاه باشد و تجربه کار در زیست بوم نوآوری کشور را داشته باشد.

دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی در نشست خبری امروز که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: اکنون در پایان دولت سیزدهم هستیم و خوب است که یادی از شهید جمهور آیت‌الله رئیسی کنیم که طی سه سال که مسؤولیت این معاونت را بر عهده داشتم، شاهد بودم دلسوزانه و با تمام وجود، توجه خاصی به حوزه علم و فناوری در بازارهای داخلی و بین‌المللی داشته است.

وی ادامه داد: امیدوارم در دولت چهاردهم، معاونت علمی بعدی، معاونتی کاملا علاقه‌مند و پر انرژی باشد تا مسیری را که توسعه یافته است‌، گسترش دهد.

دهقانی فیروزآبادی با ابراز امیدواری از اینکه در دولت آینده، معاونت علمی در مسیر نوآوری گام بزرگتری برداشته شود، خاطرنشان کرد: از نظر من، معاون علمی ریاست‌جمهوری بعدی باید ۴ ویژگی شاخص را دارا باشد اول اینکه: جوان باشد؛ ما در معاونت علمی به مدیر جوان نیاز داریم تا بتواند با جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال شاغل در شرکت ‌های دانش بنیان ارتباط برقرار کند.

وی، ویژگی دوم معاون علمی بعدی را دارا بودن یک شخصیت غیر سیاسی عنوان کرد و ادامه داد: در معاونت علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان موتور  محرک اقتصاد دانش‌بنیان به شمار می‌روند؛ از این رو در ۴ دوره معاونت علمی از زمان دکتر واعظ‌زاده تاکنون تلاش بر این بوده تا در معاونت علمی سوگیری سیاسی نداشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی سابقه تحصیلات دانشگاهی را از دیگر ویژگی‌های معاون علمی بعدی ذکر کرد و یادآور شد: معاون علمی شخصی است که بتواند با دانشگاهیان و متخصصان علمی ارتباط توسعه‌مند داشته باشد. چنین شخصی باید حداقل دارای رتبه استاد تمامی و دانشیاری باشد.

وی، دارابودن تجریه در زیست بوم نوآوری و فناوری باشد را چهارمین رکن شخصیتی معاونت علمی آینده نام برد و گفت: معاون علمی باید با ادبیات و با موضوع زیست بوم آشنایی داشته باشد و کسی باشد که تجربه زیست بوم علم و فناوری را داشته باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر