نماد آخرین خبر

رقابت نام های آشنا برای رسیدن به کرسی دیوان محاسبات

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
رقابت نام های آشنا برای رسیدن به کرسی دیوان محاسبات

آخرین خبر/ با اعلام دیوان محاسبات کشور برای کاندیداتوری، 28 نفر برای تصاحب ریاست کرسی دیوان ثبت نام کردند که تعدادی از وزرای سابق در این لیست به چشم میخورد که خود نشان از اهمیت این دیوان می باشد.

دیوان محاسبات بعنوان یک دادگاه مالی و اداری و یکی از نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی است که با نظارت بر رعایت قوانین مالی کشور بعنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می کند.

بعد از اعلام ثبت نام مجلس برای ریاست دیوان محاسبات 28 نفر برای رسیدن به کرسی دیوان محاسبات ثبت نام کردند که در این بین اسامی آشنا و تعدادی از وزرای سابق به چشم می خورد که خود نشان دهنده این موضوع است که دیوان و ریاست این سازمان جایگاه قابل توجه ای است.

اگر به اسامی این لیست نگاهی بیندازیم اسامی تعدادی از وزرای سابق را مشاهده می کنیم.

سید محمد حسینی

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد که از سال 88 تا 92 سکان این وزارتخانه را به عهده اشت. وی همچنین در دولت شهید رئیسی نیز از سال 1400 تا 1403 معاون امور مجلس رئیس جمهور بود.

داوود دانش جعفری

دانش جعفری نیز از سال 84 تا 87 وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد بود که در حال حاضر نیز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد.

مهدی غضنفری

غضنفری در دولت دوم محمود احمدی نژاد وزیر صنعت و معدن بود. وی هم اکنون رئیس صندوق توسعه ملی می باشد.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی

میر تاج الدینی نیز از سال 88 تا 91 معاون امور مجلس دولت احمدی نژاد بود.

داوود منظور

منظور نیز که هم اکنون بعنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حال فعالیت است در این لیست به چشم می خورد.


مهرداد بذرپاش

اما قابل توجه ترین اسم در بین اسامی که برای ریاست دیوان محاسبات ثبت نام کرده اند قطعا نام مهرداد بذرپاش است. بذرپاش که  خود از سال 99 تا 1401 رئیس دیوان محاسبات بود و در دولت شهید رئیسی نیز بعنوان وزیر راه فعالیت می کند بار دیگر برای رسیدن به کرسی ریاست دیوان ثبت نام کرده است.

حالا سوال اینجاست چرا صندلی دیوان محاسبات داری اهمیت است. اگر نگاهی به روسای سابق دیوان محاسبات بیندازیم اسامی رو مشاهده میکنیم که به سمت ها و مناصب بالاتری رسیده اند یعنی دیوان محاسبات همچون فنری برای چهره هایی شده است که مناصب الاتری را تجربه کرده اند. 

محمدرضا رحیمی که از سال 83 تا 87 رئیس دیوان محاسبات بود در دولت محمود احمدی نژاد از سال 88 تا 92 معاون اول رئیس جمهور بود.

رحمانی فضلی نیز که در دوره هشتم تا نهم از سال 87 تا 92 رئیس دیوان محاسبات بود توانست در دولت حسن روحانی و در سال های 92 تا 1400 وزیر کشور شود.

امین حسین رحیمی نیز که بین سال های 92 تا 95 رئیس دیوان محاسبات بود در دولت شهید رئیسی توانست به وزارت دادگستری برسد.

حتی مهرداد بذرپاش نیز که از سال 99 تا 1401 رئیس دیوان بود از دیوان توانست به عنوان پله ای برای رسیدن به وزارت راه استفاده کند.

حال باید دید از میان 28 نامزد چه کسی به ریاست دیوان محاسبات می رسد.

 خبرنگار : میلاد جعفری مقدم

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر