نماد آخرین خبر

گزارش رییس کمیته امداد به رییس جمهور منتخب

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
گزارش رییس کمیته امداد به رییس جمهور منتخب

باشگاه خبرنگاران/ در دیدار رییس کمیته امداد با پزشکیان، موضوعات توانمند کردن مددجویان از طریق اشتغال و مهارت‌آموزی، مسکن، جهیزیه و درمان خانواده‌های تحت حمایت مورد بررسی قرار گرفت.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بختیاری در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در حوزه‌های مختلف، توانمندسازی همراه با کرامت مددجویان را مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب از کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و با همه توان وارد مؤلفه توانمند کردن مددجویان شده است و باید از همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق این امر استفاده کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجو در بیستم اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور شهید جمهور، حضرت آیت‌الله رئیسی، افزود: امسال نیز برگزاری جشن خودکفایی برای ۱۱۰ هزار مددجو هدف‌گذاری شده است.

رئیس کمیته امداد همچنین با بیان اینکه افتتاح ۳۴ هزار واحد مسکونی در مراسمی با حضور شهید آیت‌الله رئیسی در فروردین‌ماه انجام شد، اظهار کرد: در سال جاری احداث ۴۰ هزار واحد مسکن در دستور کار است که به لطف خداوند، این اقدام با همکاری همه بخش‌های دولت و نهاد‌های انقلابی انجام خواهد شد.

وی اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت را از دیگر اقدامات کمیته امداد عنوان کرد و گفت: سه رکن توانمندسازی شامل اشتغال، تأمین مسکن و ارتقای فرهنگی در برنامه کمیته امداد قرار دارد که برنامه‌های تحصیلی و اهدای جهیزیه نیز در راستای توانمندسازی و تقویت نهاد خانواده انجام می‌شود.

بختیاری با اشاره به حمایت این نهاد از حدود ۸۵۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو در سراسر کشور، تاکید کرد: ۱۰ هزار نخبه در موضوعات مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، قرآنی و … تحت حمایت کمیته امداد هستند و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان کنکوری نیز در رشته‌های برتر همچون پزشکی و… پذیرفته و مشغول تحصیل هستند.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران اسلامی با تقدیر از خدمات کمیته امداد با جامعه هدف در حوزه‌های مختلف، بر تداوم همکاری دولت در رفع احتیاجات اقشار نیازمند و خانواده‌های تحت حمایت در زمینه مسکن، اشتغال و … تاکید کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar