نماد آخرین خبر

وعده مهم مرعشی به مردم کردستان از طرف دولت پزشکیان

منبع
روزنامه سازندگي
بروزرسانی
وعده مهم مرعشی به مردم کردستان از طرف دولت پزشکیان

روزنامه سازندگی/ سیدحسین مرعشی در سفر به کردستان گفت: دولت پزشکیان خواهان تغییر شاخص‌های توسعه در کردستان است، در این راستا همه توان و تجربه خود را در اختیار دولت چهاردهم قرار می‌دهم و تمرکز خود را بر استان‌هایی که شاخص‌های آنها عقب است می‌گذارم.

روزنامه سازندگی در گزارشی نوشت:
سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران که شنبه در آئین سپاس و شکرگزاری ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در کردستان به سنندج سفر کرده بود، ضمن ایراد سخنرانی و اشاره به مطالبات تاریخی کردستان از نزدیک با فعالان سیاسی و کنش‌گران سیاسی و مدنی متعددی دیدار کرد و شخصاً در حلقه فعالان ستاد ازجمله بانوان و جوانان به سوالات آنان پاسخ داد و گفت: ۱۹ سال پیش مجمع تشخیص مصلحت نظام با جمع‌بندی نظرات کارشناسی سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ را تنظیم و تایید کرد که یک سال دیگر مهلت اجرای آن به پایان می‌رسد.
عضو شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم با بیان اینکه براساس این سند قرار بود در سال ۱۴۰۴ ایران اقتصاد برتر منطقه باشد، گفت: سه دولت عربستان، ترکیه و امارات وقتی متوجه شدند ایران چنین سند و برنامه‌ای دارد، تلاش خود را در رقابت اقتصادی افزایش دادند اما کشور ما هیچ تکان و رشدی نکرد.
مرعشی با بیان اینکه در نتیجه این سیاست و رقابت امروز اقتصاد عربستان سه برابر ایران و اقتصاد ترکیه هم دو برابر ایران شده است، افزود: سرانه تولید ناخالص داخلی هر ایرانی ۳ هزار و ۵۰۰ دلار است درحالی که این رقم در عربستان ۴۵ هزار دلار است. شکافی که بین ایران و همسایگان به وجود آمده به سادگی قابل جبران نیست.
وی با اشاره به اینکه نه ‌تنها کردستان بلکه هیچ جای ایران وضعیت مطلوب نیست، گفت: براساس برنامه هفتم توسعه نرخ رشد اقتصادی کشور باید به ۸ درصد برسد، یعنی سالانه باید ۲۰۰ میلیارد دلار منابع آماده و هزینه شود که تحقق این مهم در شرایط کنونی ممکن نیست.
عضو شورای راهبری انتخاب کابینه دولت چهاردهم با بیان اینکه ایران ظرفیت‌ها و امکاناتی دارد که می‌تواند زمینه رشد را فراهم کند، یادآور شد: دولت پزشکیان خواهان تغییر شاخص‌های توسعه در کردستان است، در این راستا همه توان و تجربه خود را در اختیار دولت چهاردهم قرار می‌دهم و تمرکز خود را بر استان‌هایی که شاخص‌های آنها عقب است می‌گذارم.
مرعشی با بیان اینکه تنها راه ایران ایستادگی و استمرار اصلاحات است، اظهار کرد: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که یک تجربه موفق دموکراسی وجود دارد، آن هم ترکیه است؛ هرچند فشار این کشور بر کردها را تایید نمی‌کنم اما می‌بینیم که آن به‌رغم کودتا و حاکمیت اراده نظامی یا رای جابه‌جایی برخی امور قدرت براساس رای دادگاه، مردم همچنان بر صندوق رای تاکید کردند و با همین اراده نظامیان را عقب نشاندند.
به گفته مرعشی ما نباید صندوق رای و انتخابات را در هر شرایطی نفی کنیم ‌و باید چنان بر آن بورزیم تا در نهایت بتوانیم از راه دمومراتیک صندوق رای، حرف خود را به صندوق بنشانیم. مرعشی همچنین با همزادپنداری نسبت به برخی مطالبات تاریخی کردستان تاکید کرد: من خود را نماینده این مردم برای پیگیری مطالب‌شان در مرکز می‌دانم.
او در همین زمینه گفت: کردستان جامعه‌ای سیاسی است و مردم این دیار در اوج روشن‌اندیشی و آگاهی به سر می‌برند.
به گفته وی، ایران امروز را نمی‌توان براساس الگوی دهه ۶۰ اداره کرد و باید حقوق مردم و تحقق مطالبات مردم بیشتر از گذشته در دستور کار مسئولان باشد.
سیدحسین مرعشی همچنین در سفر به کردستان با اعضای این حزب در آن استان نیز نشستی حزبی برگزار کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر