نماد آخرین خبر

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت اصلاحات: هواداران پزشکیان نباید فضای مجازی را به دولت سایه واگذار کنند

منبع
انتخاب
بروزرسانی
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت اصلاحات: هواداران پزشکیان نباید فضای مجازی را به دولت سایه واگذار کنند

انتخاب/ معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت اصلاحات گفت: طرفداران کمپین آقای دکتر پزشکیان در مقطع تبلیغات انتخاباتی یک شور و هیجانی برای نشاندن ایشان بر مسند ریاست جمهوری داشتند که با برنده شدن وی تصور می‌کنند که کار تمام شده است. در حالیکه رها کردن کنش سیاسی پس از برنده شدن نامزد جبهه اصلاحات اشتباه است.

به باور برخی از کارشناسان رسانه‌ای، برخورد با شبکه سایبری ها توسط دولت پزشکیان باعث کاهش تنش در جامعه خواهد شد. دولت پزشکیان برای حفظ انسجام و وحدت نیازمند مقابله با ارتش سایبری است.
محمد صحفی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت خاتمی به «انتخاب» گفت: به هر حال فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام و تلگرام و غیره امکان دسترسی افراد با هر هویتی تقلبی و یا بصورت ناشناس را دارد. با این وجود دولت‌ باید در مقابل سوءاستفاده سیستماتیک از شبکه‌های اجتماعی ایستادگی کنند و با دست‌هایی که بدنبال ایجاد تفرقه بین صفوف مردم هستند مقابله کند. طرفداران کمپین آقای دکتر پزشکیان در مقطع تبلیغات انتخاباتی یک شور و هیجانی برای نشاندن ایشان بر مسند ریاست جمهوری داشتند که با برنده شدن وی تصور می‌کنند که کار تمام شده است. در حالیکه رها کردن کنش سیاسی پس از برنده شدن نامزد جبهه‌ اصلاحات  اشتباه است . هواداران ایشان و تحول خواهان و دلسوزان کشور نباید صحنه را ترک کنند و  یا میدان کار خبری  را به دولت سایه و مخالفین واگذار کنند، مردم باید تا آخر برای بهبود شرایط و عبور از بحران ها کنار آقای دکتر پزشکیان بمانند. در فضای مجازی این حضور و داشتن «اَکت سیاسی» به اندازه دوره مبارزات انتخاباتی حائز اهمیت است.
وی افزود: به نظرم من جامعه نباید منتظر نتایج سریع و ملموس باشد و با ندیدن آثار ملموس در عملکرد دولت پزشکیان سرد شده و صحنه را ترک بگوید، بلکه باید با جدیت و با انگیزه در مقابل مخربین چهره دولت بایستد و دولت را در پیشبرد اهدافش کمک کند.
وی درباره لزوم توجه دکتر پزشکیان به رفع فیلترینگ بیان کرد: دکتر پزشکیان باید طرفداران خود را با سرعت بخشیدن به فرایند رفع فیلترینگ از شیکه های مجازی در صحنه نگه دارد. دکتر پزشکیان لازم است که سیاست‌های مهم خودش را در حوزه‌های مختلف از جمله وزیر ارتباطات، فرهنگ و هنر در کنار مسائل معیشتی با مردم در میان بگذارد. مسأله فیلترینگ شبکه‌های مجازی و کندی اینترنت در حال حاضر دارد مردم را آزار می‌دهد و رئیس جمهور  با رفع فیلترینگ می‌تواند در فضای مجازی، اقدامات تندرو‌ها را خنثی کند. گرم پرشور نگه داشتن هواداران رئیس جمهور پزشکیان در فضای مجازی برای تقابل با سیاه نمایی طرف مقابل یک امر حیاتی و ضروری  است. دولت باید هر طور که شده مردم و بخصوص جامعه هوادران دولت را در صحنه نگه دارد.
او افزود: آقای جلیلی پنهان نمی‌کند که رئیس حزبی است که نام آنرا دولت سایه گذاشته است و دولت سایه‌اش بر خلاف دکتر پزشکیان که همه چیزش شفاف و روشن است ، سراسر پر رمز و راز و در تاریکی است . از این سو اعضای شورای راهبری و حتی اسامی اعضای کارگروه‌های پیشنهاد وزرا معلوم ‌و شفاف است از آن سو تاکنون کسی نمی‌داند که اشخاص فعال در دولت سایه چه کسانی هستند، شغل و درآمدشان چیست و از کجا ارتزاق می‌کنند؟ این‌ها اصلاً مشخص نیست، بودجه فعالیت دولت سایه هم که لابد بخشی از آن صرف سیاه‌نمایی و فعالیت و سیاه نمایی می‌شود هم مشخص نیست. دکتر پزشکیان می‌تواند با دعوت  از مردم برای حمایت از دولتش در فضای مجازی، این پرده را کنار بزند و در مورد دولت سایه و عملکرد آن شفاف‌‌سازی ‌کند  . رئیس جمهور  می‌تواند از  وزارت اطلاعات، وزارت کشور و در تعامل با اطلاعات سپاه، از آنها بخواهد جزئیات و تار و پود حیاتی دولت سایه را روشن کنند و آنرا از سایه به آفتاب بیاورند.
صحفی درباره اقدامات اجرایی لازم پزشکیان در وزارت ارشاد گفت: چند شاخص وجود دارد که در وزارت ارشاد آقای پزشکیان باید در اولویت قرار بگیرد. نگاه امنیتی به عرصه فرهنگ و هنر و رسانه که در دولت سیزدهم شکل گرفت باید کاملاً کنار گذاشته شود. اینکه دولت و وزارت ارشاد بخواهد در تمام مسائل دخالت کند  باید کنار گذاشته شود. گسترش آزادی های مشروع و تضمین آزادی اهل قلم و رسانه در اولویت قرار گیرید. متاسفانه شاهد بودیم که در دولت ۱۳ قبل از اینکه دستگاه قضایی جرمی را کشف کند، وزارت ارشاد خود رأسا برای عده‌ای از هنرمندان و سینماگران و یا روزنامه نگاران پرونده می‌ساخت و یا آنها را متهم می‌کرد. این رویه غیر قانونی باید محکوم شود و کنار گذاشته شود. در دولت گذشته وزارت ارشاد به جای اینکه حامی هنرمندان و اهالی فرهنگ باشد، به حجاب و پروانه کار و فعالیت و مجوز  اغلب  هنرمندان که با سیاست‌ها دولت زاویه داشتند گیر می‌داد. اولین چالش دکتر پزشکیان این است که وزیر ارشادی را به کار بگمارد که در اولویت کارش، پایان دادن به فضای امنیتی در وزارت ارشاد باشد. باید دخالت دولت در فضای فرهنگ و رسانه کاهش یابد و تبعیض های ناروا که موجب خودی و غیر خودی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه می‌شد به جد کنار گذاشته شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar