نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

دیدار السودانی و وحیدی؛ تاکید ایران و عراق بر عدم استفاده از اراضی خود برای حمله به دیگر کشورها

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دیدار السودانی و وحیدی؛ تاکید ایران و عراق بر عدم استفاده از اراضی خود برای حمله به دیگر کشورها

ایرنا/ نخست وزیر عراق و وزیر کشور ایران در بغداد دیدار و بر جلوگیری از استفاده از اراضی عراق یا ایران برای حمله به کشورهای همجوار تاکید کردند.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز دوشنبه میزبان احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران بود.
براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف درباره مهم ترین پرونده های همکاری مشترک بین دو کشور و حضور هیئت ایرانی در دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در بغداد و بارزترین توصیه های مهم آن رایزنی کردند.
در این دیدار ضمن بررسی تقویت همکاری امنیتی در زمینه کنترل مرزهای مشترک و همچنین اجرای توافق امنیتی و گسترش عمل به آن، بر جلوگیری از استفاده از اراضی عراق یا ایران برای حمله به کشورهای همجوار و سوء استفاده از آن از سوی گروه های قانون شکن تاکید شد.
السودانی و وحیدی، درباره تسهیل ورود زائران عتبات مقدسه و تصمیمات دولت عراق در این خصوص و راه های روان بودن بسیار تردد زائران علاوه بر راه های مختلف همکاری اقتصادی فیمابین در راستای منافع دو کشور دوست گفت وگو کردند.
محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، مجید میر احمدی، معاون امنیتی و انتظامی زیر کشور و سردار ایرج کاکاوند رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا نیز در دیدار با نخست وزیر عراق حضور داشتند.
احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه برای شرکت در دومین نشست کنفرانس منطقه ای مبارزه با مواد مخدر وارد بغداد شد.
دومین کنفرانس منطقه ای مبارزه با مواد مخدر کشورهای همجوار عراق، امروز - دوشنبه - با حضور وزاری کشورهای عضو و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربستان، اردن، کویت ، ترکیه، مصر، سوریه و لبنان در بغداد برگزار شد.
نشست مقدماتی این کنفرانس با حضور روسای پلیس هیات های کارشناسی کشورهای عضو در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار گردید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره