نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

جلیلی: بعد از انتخابات، حرکت را متوقف نکردم و به سفر استانی رفتم

منبع
انتخاب
بروزرسانی
جلیلی: بعد از انتخابات، حرکت را متوقف نکردم و به سفر استانی رفتم

انتخاب/ سعید جلیلی در جلسه ۴ ساعته مجازی که با حضور بیش از 50 نفر از ایرانیان ساکن در خارج از کشور برگزار شد، پس از شنیدن نظرات آنها درباره انتخابات، تحولات منطقه ای و جهانی و موضوعات مربوط به ایرانیان ساکن در خارج مباحثی را مطرح کرد.

اهم سخنان  جلیلی به شرح زیر است:

*ما امروز در یک نقطه و بزنگاه تاریخی هستیم و این بزنگاه برای ما فرصت‌های بزرگ تمدنی، علمی، فرهنگی و فناوری دارد. 
*اگر ما صحبت می‌کنیم از یک جهان فرصت، گوشه‌هایی از آن همین ظرفیت‌های عزیزان ما در جا‌ی‌جای جهان است که دلسوزانه و با علاقه برای کشورشان تلاش می‌کنند و نسبت به سرنوشت کشورشان حساسیت به خرج می‌دهند. 
*شما عزیزان که در خارج از کشور زندگی می‌کنید، یک نگاه تماشاگرانه دارید و بهتر می‌توانید آن چیزی که در صحنه کشور و آن چیزی که در صحنه جهان است را ببینید، مثلا برخی القاها برای مردم ایران ارائه می‌شود که تصور شود آنجا آرمانشهر است، شما بهتر می‌توانید قضاوت کنید. 
*در طول تاریخ و در بزنگاه‌های تاریخی ما یا غایب بوده‌ایم یا ما را غایب نگه داشته‌اند؛ اما امروز در شرایطی هستیم که برای یک جهش آماده هستیم. با کمک شماها دیگر عقب نخواهیم ماند و دچار غفلت نخواهیم شد. 
*بنده به سهم خودم از همه شما تشکر می‌کنم که در انتخابات شرکت کردید؛ دیدیم که دشمنان چگونه از حتی یک رأی شما هم هراس داشتند و در مقابل آن بسیج شدند. این نشان می‌دهد که حتی یک رای اثرگذار است. اما بدانیم که نقش پرشکوه محدود به انتخابات نیست. 
*در این انتخابات جمهوری‌اسلامی یک بار دیگر جمهوریتش را به‌رخ کشید و همین که کسی تا لحظه آخر انتخابات نتایج را نمی‌دانست، یعنی این مردم هستند که انتخاب می‌کنند. 
*نزدیک به ۱۴ میلیون نفر به رویکرد ما اعتماد کرده‌اند و این وظیفه‌ای را در راستای دنبال کردن این رویکرد بر دوش ما می‌گذارد. این حرکت ممکن نیست مگر به اینکه هرکدام از ما نقش مؤثر خودمان را ایفا کنیم. شاهد بودید که من بعداز انتخابات این حرکت را متوقف نکردم، سفر استانی داشتم، به شهر یاسوج رفتم، با مردم آنجا صحبت کردم. صحبت‌های آنها و کارهایی که در ایام انتخابات انجام دادند را شنیدم، وقتی این حرکت‌های بزرگ ازسوی ایرانیان در کشور و یا سراسر جهان انجام شده است، وظیفه ما تداوم آن است. باید با یک عزم جدی آن را دنبال کرد. 
*در استان‌های مختلف یکی از چیزهای جالب این بود که یک نسل نوجوان را شاهد بودیم که بسیار پویا و آگاه نسبت به مسائل کشور با شور و شعور ارزشمندی مباحث را دنبال می‌کرد. این همان چیزی است که ما را نسبت به آینده امیدوار می‌کند؛ من بسیار به آینده امیدوارم و بسیار معتقدم با کمک شما می‌توانیم آینده خوبی را رقم بزنیم. 
*دولت سایه یک گفتمان است که هرکدام از ما سایه‌به‌سایه تحولات کشور را دنبال کنیم و بر آن تأثیر مثبت بگذاریم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar