نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

رئیس خانه احزاب: چین، جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک ایران می‌داند

منبع
فارس
بروزرسانی
رئیس خانه احزاب: چین، جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک ایران می‌داند

فارس/ رئیس خانه احزاب گفت: همانطور که وزیر بین‌الملل چین اذعان داشت، جزایر سه‌گانه در خلیج فارس جزء لاینفک خاک ایران است و سفیر محترم نیز مجدد بر این موضع تاکید کردند.

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب و زونگ پی وو در نشست خبری مشترک گفت: در جلسه امروز مطالب مختلفی مطرح شد و اعضای خانه احزاب نظرات خود را با سفیر محترم چین به اشتراک گذاشتند. وی افزود: همانطور که وزیر بین الملل حزب کمونیست چین اذعان داشت جزایر سه گانه در خلیج فارس جز لاینفک خاک ایران است و سفیر محترم نیز مجدد بر این موضع تاکید کردند.
وی تصریح کرد: موضوعات دیگری در خصوص همکاری و توسعه دو جانبه مطرح شد که امید بخش روابط بیش از پیش دو کشور است. زونگ پی وو گفت: امروز خیلی خرسند شدم که خانه احزاب ایران فرصتی به من داد تا بیشتر صحبت کنیم ما برای طرف ایران مواضع جمهوری خلق چین را تشریح کردیم.
سفیر چین تصریح کرد: در این نشست در خصوص طرح مدرنیزاسیون چینی توضیح دادم و امیدوارم مورد استقبال ایران قرار بگیرد. وی افزود: همکاری چین ایران نیروی محرکه قوی داشت که نفع دو ملت را تامین می کنند، فکر می کنم همکاری و دوستی دو کشور بسیار مستحکم است و هیچ کس نمی تواند روند همکاری دو کشور را متوقف کند.
زونگ پی وو خاطرنشان کرد: ما همچنین در خصوص مسائل دیگر صحبت کردیم و تاکید کردیم که طرف چینی از توسعه طرف ایرانی حمایت می کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar