نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

درخواست پسر قذافی از دستگاه قضایی لبنان درخصوص پرونده امام موسی صدر

منبع
ايرنا
بروزرسانی
درخواست پسر قذافی از دستگاه قضایی لبنان درخصوص پرونده امام موسی صدر

ایرنا/ «هانیبال قذافی» پسر معمر قذافی رهبر سابق لیبی امروز (سه شنبه) از دستگاه قضایی لبنان خواست که شهادت وزیر اسبق محیط زیست این کشور را درباره پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر دریافت کند.

به گزارش روسیا الیوم، هانیبال قذافی در این باره گفت: این درخواست به منزله اطلاع رسمی به بازپرس دستگاه قضایی لبنان است.
قذافی افزود: از دستگاه قضایی لبنان می خواهم هر گونه اطلاعاتی را که ممکن است به دستیابی حقیقت درباره ناپدید شدن امام موسی صدر کمک کند، به دست بیاورد.
پسر رهبر سابق لیبی تاکید کرد: «وئام وهاب» وزیر اسبق لبنانی در یک گفت وگو با شبکه تلویزیونی «الغد» گفته است اطلاعاتی درباره ناپدید شدن امام موسی صدر در اختیار اطلاع دارد که در جریان یک دیدار با معمر قذافی رهبر سابق لیبی آنها را به دست آورده است.
هانیبال قذافی اظهار امیدواری کرد: تحقیقات در این باره روند جدی به خود بگیرد و هیچ گونه اطلاعاتی در این باره به ویژه از سوی کسانی که مانند وئام وهاب اعلام کرده اند اطلاعاتی در اختیار دارند، نادیده گرفته نشود. این در حالی است که وهاب، در مواضع پیشین و صریح خود از دستگاه قضایی لبنان خواسته است که مرا آزاد کند.
پسر رهبر سابق لیبی همچنین از علاقه مندان به امام موسی صدر، خانواده و علاقه مندان به حقیقت انتقاد کرد که اظهارات وئام وهاب را جدی نگرفته اند؛ این در حالی است وی به دلیل وجود احتمال در اختیار داشتن اطلاعاتی درباره این پرونده، به مدت ۱۰ سال در زندان است.
هانیبال قذافی در پایان گفت: من هیچ گونه اطلاعاتی درباره سرنوشت امام موسی صدر ندارم و به خاطر پرونده ای در زندان به سر می برم که هیچ ارتباطی با آن ندارم؛ به ویژه اینکه هنگام وقوع این رویداد، سه سال سن داشتم.

امام موسی صدر در سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۸) پس از سفر به لیبی به دلایل نامعلوم ناپدید شد و از آن پس، گزارش های ضد و نقیضی در مورد زنده بودن یا مرگ وی منتشر شده است. به این معنی که از یک سو گزارش های متعددی از کشته شدن او حکایت دارد و برخی گزارش ها نیز حاکی از این است که وی در زندان های لیبی بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره