نماد آخرین خبر

شریعتی: جناح سیاسی اصولگرا آیا از پوزیسیون به اپوزیسیون شیفت می‌کند؟

منبع
انتخاب
بروزرسانی
شریعتی: جناح سیاسی اصولگرا آیا از پوزیسیون به اپوزیسیون شیفت می‌کند؟

انتخاب/ سعید شریعتی، فعال سیاسی درباره لزوم توجه پزشکیان به بخش تحریمی انتخابات بیان کرد: جناح سیاسی اصولگرا آیا از پوزیسیون به اپوزیسیون شیفت می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤالات کمی زود است. ترکیب نیرو‌های فعلی در ساخت قدرت، چه در جناح حامی پزشکیان، چه جناح منتقد و طرفداران جلیلی، ۵۰ درصد هم نشده است.

سعید شریعتی، فعال سیاسی درباره تغییر صف بندی سیاسی با توجه به قرارگیری تندروهای جناح راست در مقابل دولت مستقر به «انتخاب» گفت: من نمی‌توانم داوری داشته باشم که معرفی کابینه منجر به تغییر آرایش سیاسی کشور خواهد شد یا خیر؛ وقتی شما به ترکیب شورا راهبری آقای پزشکیان نگاه می‌کنید، کاملاً یکدست از نیرو‌های اصلاح طلب حامی پزشکیان است. آقای پزشکیان از اصولگرایان هم کمک خواسته است اما آیا این ترکیب شورای راهبری بر روی ترکیب کابینه هم سایه می‌اندازد؟ آیا کابینه صددرصد همین چیزی است که از شورای راهبری درآمده است؟ مسأله اساسی‌تر این است که خروجی دولت پزشکیان می‌تواند اشاره‌ای باشد برای اینکه بتوانیم آن را تغییر آرایش سیاسی بدانیم؟
وی درباره لزوم توجه پزشکیان به بخش تحریمی انتخابات بیان کرد: جناح سیاسی اصولگرا آیا از پوزیسیون به اپوزیسیون شیفت می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤالات کمی زود است. ترکیب نیرو‌های فعلی در ساخت قدرت، چه در جناح حامی پزشکیان، چه جناح منتقد و طرفداران جلیلی، 50درصد هم نشده است. یک نیروی عظیم و بزرگی وجود دارد که نسبت اجزا حکومت با آن نیرو خیلی تعیین‌کننده است. اگر آقای پزشکیان بتواند با ترکیبی که معرفی می‌کند به بخش‌های بزرگتر جامعه توجه کند، آرایش نیرو‌های سیاسی قوت بیشتری را به آقای پزشکیان می‌دهد.
شریعتی درباره خروج تندروهای جناح راست از سیاست ورزی رسمی گفت: این جریانات تندرو درون اصولگرایان اقلیت محض بوده و هستند. در گذشته اینگونه تصور می‌شد که نیرو‌های این چنینی، نیرو‌های آتش به اختیاری هستند که به باور خودشان نظرات رهبری را دنبال می‌کنند. آن‌ها خود را اینگونه معرفی می‌کردند و می‌گفتند چون رهبری یک سری مسائل را پشت تریبون نمی‌تواند مطرح کند، ما دنبال آن هستیم. روز گذشته رهبری صحبت‌های خود را مشخصاً انجام داد و گفتند که باید کمک کنیم که دولت پزشکیان موفق شود. با این وجود تندرو‌ها دیگر نباید خود را مقابل رهبری قرار دهند. بخش بزرگی از کسانیکه به جلیلی رأی دادند با دولت همراهی خواهند کرد اما بخش‌های رادیکال آن‌ها که خود را کاتولیک‌تر از پاپ می‌دانند، خواهان عبور از رهبری هم می‌شوند. این طیف هزینه کار‌هایشان را می‌پردازند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره