نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

کنایه زاکانی به دولت دوازدهم

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی

صدا و سیما/ شهردار تهران گفت: توفیقی بود که شهردار تهران بعد از دو دهه در هیئت دولت حاضر بشود و طعم شیرین همکاری با دولت را ببیند، البته در یک برهه کوتاهی در دولت دوازدهم همراهان خودشان را تحمل نکردند.

علیرضا زاکانی در جلسه چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ هیات دولت با ارائه گزارش عملکرد شهرداری در سه سال اخیر، گفت: در دولت سیزدهم توفیقی ایجاد شد که شهردار تهران بعد از قریب به دو دهه در هیئت دولت حاضر شود و طعم شیرین همکاری مشترک و بهره‌بندی از ظرفیت‌های مشترک دولت و مدیریت شهری را در کنار هم ببیند.

وی افزود: هر بار ما به رئیس جمهور محترم و شهید بزرگوار مراجعه کردیم، او با روی گشاده و فراتر از آنچه که ما طلب کردیم کمکی کرد و ما همیشه احساس می‌کردیم که یک پشتوانه قوی به نام دولت و ریاست محترم جمهوری داریم که در تنگناها و سختی‌ها به کمک مدیریت شهری می‌آید. ما هر زمان که از شهید رئیسی خواهش کردیم که برای شرایطی حضور داشته باشد، ایشان در کمال محبت پذیرفتند و هیچگاه «نه» نگفت و در متن جامعه و در بین مردم حاضر شد. همچنین توجه شهید رئیسی به مردم آن گونه بود که در طرح «من شهردارم» بارها به من گفتند که این طرح بسیار خوبی است که برای انجام پروژه‌ها به رای و نظر مردم مراجعه می‌کنید و رای و نظر مردم در این طرح‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

شهردار تهران اظهار کرد: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه مدیریت شهری انجام داد؛ دولت در حوزه حمل و نقل عمومی برای کل کشور از جمله تهران و همچنین قراردادهایی که از سال ۹۶ مانده بود و اساساً هیچ توجهی به آنها نشده بود در این دولت عملیاتی شد و گشایش‌هایی در حوزه حمل و نقل عمومی شکل گرفت. عملاً ۶۳۰ دستگاه واگنی که از سال ۹۶ مانده بود با افزایش ۲۵ درصدی، ۷۹۱ واگن عقد قرارداد شد و در مجموع ۱۱۸۴ دستگاه واگن عقد قرارداد شد این در حالیست که در طول ۲۵ سال گذشته ۱۱۸۱ واگن به خطوط شهری وارد شده است.

زاکانی با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهوری و اعضای کابینه دولت سیزدهم از رویکرد برقی سازی گفت: این رویکرد اساساً یک تحولی در کشور ایجاد یک نقطه عطفی برای آیندگان به جایی می‌گذارد؛ وزارت‌خانه‌های صمت، نیرو، نفت، کشور و بانک مرکزی دست به دست هم دادند تا این کار اساسی انجام شود و مقدمات آن مهیا گردد. همچنین کارهای مشترکی انجام شد که یکی از ابر اقداماتی که در این حوزه زمینه انجام شد در حوزه اجتماعی بود؛دغدغه رئیس جمهور شهید و اعضای دولت، توجه به محرومان ، مستضعفان و افتادگان و دستگیری از آنها بود؛ پیش از دولت سیزدهم نگاهی وجود داشت مبنی بر اینکه اگر معتاد متجاهری وجود دارد، این یک سبک زندگی است و باید آنها را به حال خود رها کنیم و این ظلم بزرگی بود اما نگاه در دولت آن گونه تغییری پیدا کرد که رئیس جمهوری در حکمی مسئولیت امور مدیریت آسیب‌های شهری در تهران را به من واگذار کردند و این موضوع موجب شد که شرایط تغییر کند و این احساس ایجاد شود که این افراد نیز انسان هستند و از اعضای خانواده ما محسوب می‌شود؛ در آن روز ۸ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در تهران در کمپ‌های ماده ۱۶ حضور داشتند ین در حالی بود که کل کمپ‌های ما ۱۱ هزار نفر گنجایش داشت اما گنجایش این کمپ‌ها به ۲۵ هزار نفر رسیده است و قریب به ۲۰ هزار نفر در داخل آنها حضور دارند.

وی عنوان کرد: امروز بالغ بر ۱۰ هزار کودک خیابانی در مدارس و راکز در حال آموزش هستند و بیش از ۲۰۰۰ نفر از این‌ها در حال استعدادیابی هستند. همچنین نزدیک به ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار توسط بهزیستی کمیته امداد و شهرداری در حال دریافت خدمت هستند. در زمینه همکاری میان مدیریت شهری و آموزش و پرورش بالاترین بیشترین و مضرترین همکاری‌ها در این دوره انجام شد و شاهد یک پیوستگی میان مدیریت شهری و آموزش و پرورش بودیم و ظرفیت جدیدی برای خدمت‌گذاری فراهم شد.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن در شهرداری تهران گفت: در این حوزه همکاری میان مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی امکانی را فراهم کرد که در یک نوبت ۲۳ هزار واحد مسکونی در ۹۹ نقطه شهر آغاز شد که در نوع خود نسبت به قبل نظیری ندارد. همچنین در زمینه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد که بسیار خطر آفرین هستند، توسعه و تلاش افزایش پیدا کرد و توانستیم نصاب جدیدی را برای تهران کسب کنیم.

زاکانی اظهار کرد: در زمینه معیشت مردم کار بسیار بزرگی که عملاً با حمایت‌ها و تدابیر رئیس جمهور محترم و اراده معاون اول رئیس جمهور انجام شد؛ در این میان شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی همکاری شکل گرفت و باعث شد که دولت پشتیبانی‌های اساسی خود را در جهت ایجاد زمینه امکان رساندن کالاهای اساسی به دست مردم در پایین‌ترین سطح به صورت نقطه به نقطه انجام دهد و این برای نخستین بار اتفاق افتاد.

در حوزه ورزش نیز با همکاری با وزارت ورزش مسیری دنبال شد که در دو قهرمان شهر بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار نفر در ۲۰ رشته ورزشی با هم به رقابت پرداختند؛ کاری که وزارت ورزش و مدیریت شهری دنبال کردند کاری کارستان برای استعدادیابی و ایجاد زمینه رشد و سلامت جامعه بود.

در حوزه اقتصاد خانوار کار بی‌بدیل و جدیدی انجام شد و هر خانه تبدیل به یک کارخانه شد و این امکان فراهم شد تا هر خانه مولد شود و به صورت یک سلول فعال قرار بگیرد. در حوزه علم و فناوری نیز با همکاری با وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری توانستیم در مدیریت شهری تهران مجوز اولین مرکز پارک علمی و فناوری را اخذ کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر