نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آخرین جلسه دولت سیزدهم؛ وزرا و معاونان گزارش دادند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ اعضای هیأت دولت سیزدهم در ادامه گزارش‌های روز یکشنبه عملکرد ۳ ساله حوزه تحت مدیریت خود را گزارش دادند.

آخرین جلسه هیئت دولت چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ به ریاست محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و اعضایی که در جلسه یکشنبه گزارش عملکرد نداده بودند به ارائه گزارش عملکرد سه ساله حوزه تحت مدیریت خود پرداختند.

ضرغامی: تابوی برگزاری کنسرت در پایگاه های میراث فرهنگی شکسته شد
عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به رشد حدود ۵۱ درصدی ورود گردشگر در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، با بیان اینکه بعد از کرونا و با لغو محدودیت صدور روادید از آبان ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۳ میلیون ۸۹۵ هزار گردشگر خارجی وارد ایران شدند، درخصوص برگزرای کنسرت در تخت جمشید هم گفت: برای اولین بار تابوی برگزاری کنسرت در پایگاه های میراث فرهنگی شکسته شد، سالها مورد درخواست مردم بود که در تخت جمشید برگزار کردیم آرزوی ملی بود و برخی شب‌ها تا ۶ هزار نفر مخاطب به این کنسرت آمدند، این رویدادها به رونق فرهنگ و هنر و مسائل مربوط به گردشگری کمک کرد.


وزیر کشور: سیاست ترور و خرابکاری دشمن به جز دو مورد کرمان و شیراز ناموفق بود
احمد وحیدی، وزیر کشور با بیان اینکه بعد از آنکه دشمنان در سال ۱۴۰۰ نتوانستند به اهداف شوم‌شان برسند، طراحی گسترده‌ای در ارتباط با ترور و تخریب در کشور بنا گذاشتند که در این موضوع هم با توجه به همه سیاست‌ها و چارچوب‌های کاری که انجام شد ناموفق بودند، اظهار کرد: البته ما یک مورد تلخ در قضیه کرمان و یک مورد هم در بحث شیراز داشتیم، اما در مقایسه با حجم طراحی‌هایی که آنها کرده بودند و کارهایی که می‌خواستند انجام دهند ده‌ها و بلکه صدها برابر این طراحی‌ها بحمدالله با حضور همگان در صحنه به موفقیت دست نیافتند.


گزارش وزیر نیرو از افزایش ظرفیت نیروگاهی و طرح‌های انتقال آب
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با بیان اینکه در دولت سیزدهم تا امروز یک میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب طرح آبرسانی محقق شده که نسبت به هدفگذاری ۷۰۰ میلیون متر مکعبی چهار ساله، ۲۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد، گفت: مجموع ظرفیت نیروگاه‌های منصوبه کشور از ۸۵ هزار مگاوات در ابتدای دولت، اکنون به بیش از ۹۳ هزار مگاوات رسیده است که رشد هشت‌هزار مگاواتی نشان می‌دهد.


وزیر ورزش: امکان حضور بانوان در بازی‌های لیگ برتر فوتبال در این دولت فراهم شد
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در جلسه دولت گفت: نظام در گذشته هزینه‌های بسیاری بابت حضور نداشتن بانوان تماشاگر در استادیوم‌های ورزشی داده بود ولی خوشبختانه در دولت سیزدهم با در نظر گرفتن ارزش‌های اسلامی این امر انجام شد. این مسئله معضلات بین‌المللی برای ما می‌ساخت و خواست جدی مردم هم بود.


قاضی‌زاده: دارایی‌های بنیاد شهید بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید گفت: در دولت سیزدهم سازمان اقتصادی کوثر بنیاد مستضعفان واگذار شد. دارایی‌های بنیاد شهید بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. سهم منابع داخلی بنیاد شهید از درآمدهای داخلی بسیار زیاد شد.


اوجی: تولید نفت به بیش از ۳ میلیون بشکه افزایش یافت
جواد اوجی وزیر نفت با بیان این که اتفاقات خوبی در حوزه صنعت نفت و گاز در دولت شهید رییسی رقم خورد گفت: تولید نفت به بیش از ۳ میلیون بشکه افزایش یافت.


گزارش لطیفی از آزمون‌های استخدامی و افزایش تعداد کارکنان دولت
میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی کشور با بیان اینکه تعداد کارکنان دولت هنگامی که دولت را تحویل گرفتیم ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر بود. امروز این تعداد ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۸۵ نفر است، گفت: در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار شده است که در طول تاریخ استخدامی کشور این تعداد آزمون استخدامی را در آن بازه زمانی نداشتیم.


فرزین: تورم کل ۱۰ درصد و تورم نقطه به نقطه ۱۲ درصد کاهش یافت
محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هدف اساسی بازگشت به متغیرهای بلند مدت بود گفت: هدف ما این بود که بتوانیم ۲۰ درصد را کاهش دهیم و به سطح متغیرهای بلند مدت بازگردیم؛ اگرچه من معتقدم سطح متغیرهای بلند مدت نیز ممکن است راضی کننده نباشد، اما بازگشت به این موضوع کار بسیار اساسی بود که خوشبختانه در دولت سیزدهم انجام شد. ما تقریباً توانستیم تورم کل را بر اساس آخرین عددی که در تیر ماه از سوی مرکز آمار منتشر شده است حدوداً ۱۰ درصد کاهش دهیم؛ تورم نقطه به نقطه بر اساس اعداد مرکز آمار حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۲/۴ رسید و سیاست‌های دولت نه تنها مانع افزایش شد بلکه باعث شد که تورم وارد کانال ۳۰ شود.


جبلی: در مواردی که بازار ارز دچار تلاطم می‌شد با همکاری بانک مرکزی به مدیریت بازار ارز کمک کردیم
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در جلسه دولت گفت: در تصمیمات دولت برای ریل‌گذاری و انجام وظایف قانونی به طور تمام قد ایستادیم. مثل پنجره واحد دولت الکترونیک و ترویج کالابرگ الکترونیک. در مدیریت مصرف برق نیز با وزارت نیرو همکاری داریم. در فصل زمستان نیز در مدیریت گاز خانگی و شهری با وزارت نفت همکاری داشتیم. مدیریت بازار ارز را با بانک مرکزی انجام دادیم. مدرسه تلویزیون ایران را با همکاری شبکه آموزش و وزارت آموزش و پرورش مدیریت کردیم. در حوزه دانش‌بنیان‌ها در ابتدای اخبار رسانه ملی اخبار مهم این حوزه اطلاع‌رسانی شد.


کنایه زاکانی به دولت دوازدهم درخصوص حضور شهردار تهران در جلسات دولت
علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه دولت گفت: توفیقی بود که شهردار تهران بعد از دو دهه در هیئت دولت حاضر بشود و طعم شیرین همکاری با دولت را ببیند، البته در یک برهه کوتاهی در دولت دوازدهم همراهان خودشان را تحمل نکردند.


وزیر صمت: پذیرش ساخت داخل را به حداکثر ۵۱ تا ۸۸ افزایش دادیم
عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح عملکرد این وزارتخانه گفت: ما ساخت داخل را به سمت المان‌های اصلی بردیم و به سمت پلتفرم‌های مشترک رفتیم تا قیمت را کاهش دهیم. پذیرش ساخت داخل را به حداکثر ۵۱ تا ۸۸ درصد افزایش دادیم.


آمار منصوری از واحدهای اقتصادی که در دولت سیزدهم احیا شد
محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه نهضت احیای واحدهای اقتصادی حدود ۱۰ هزار واحد نیمه کاره به بهره‌برداری کامل رسید. که رکوردی منحصر به فرد است. این واسطه ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به تعداد ۲۲۵ هزار نفر ایجاد شد. ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان از سرمایه‌های مردم احیای شد.


اسماعیلی: شهید رئیسی طی ۳ سال ۳۴۵ ملاقات خارجی داشتند
غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور با ارائه گزارش عملکرد سه سال اخیر دولت سیزدهم گفت: در این سه سال برخی از ثمرات تحول حاصل شد اما بخش دیگر از ثمرات اقدامات تحولی شهید رئیسی در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست. در ایام ریاست جمهوری رئیس جمهور شهید، ایشان ۳۴۵ ملاقات خارجی داشت یعنی بطور میانگین هر سه روز یک ملاقات انجام دادند؛ همچنین ۱۴۹ مکالمه تلفنی با مقامات خارجی داشتند؛ ۲۸ سفر خارجی و میزبانی از ۱۹ رئیس دولت خارجی در تهران داشتند یعنی بصورت میانگین یک روز در میان یک برنامه‌ی بین‌الملل داشتند؛ همچنین ایشان ر ۱۲ اجلاس بین‌المللی به صورت حضوری و وبیناری شرکت کردند. اگر شاهد تحول در نظام بین‌الملل و احیای نقش ایران در نظام بین‌الملل شاهدیم به سادگی به دست نیامده است. این‌ها صرفاً در دوران ریاست جمهوری و منهای ملاقات‌هایی است که پیش از دوره تحلیف انجام شده است.


سخنگوی دولت: به گواهی آمار دولت سیزدهم، دولت تصمیم و اقدام بود
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با بیان اینکه به گواهی آمار، دولت سیزدهم دولت تصمیم و اقدام بود، گفت: پرونده‌های ورودی در دولت ما ۱۵ درصد بیشتر شد، اما سرعت رسیدگی در کمیسیون‌های دولت ۴۸ درصد افزایش یافت و جلسات دولت ۲۶ درصد افزایش یافت و بیش از ۳۰۰۰ جلسه در دولت تشکیل دادیم.


دهقان: سامانه پیگیری قانون اساسی برای اولین بار ایجاد شد
محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور گفت: اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، سامانه پیگیری قانون اساسی ایجاد شد که از سراسر کشور همه شهروندان می‌توانند در هرجایی نقص قانون اساسی را مطرح کنند.


مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم تا دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید فراموش نشود
محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در آخرین جلسه دولت  با بیان اینکه بعد از خروج از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم تا دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید فراموش نشود، گفت: در واقعه شهادت رجایی امام کشور را اداره کرد در واقعه اخیر نیز شخص رهبری کشور را اداره کرد و تصورم این نبود که ما کشور را اداره کردیم بلکه اداره کشور توسط رهبری بود. در جاهایی که ما ضعف داشتیم از آقا کمک گرفتیم. باید شکر نعمت رهبری را بجا بیاوریم.


گفتنی است؛ در جلسه یکشنبه دولت سیزدهم نیز وزرا و معاونان دولت گزارشی از عملکرد خود در حوزه های تخصصی در راستای پیشرفت و رشد کشور ارائه کرده بودند که میتوانید از لینک زیر بخوانید:


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar