نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

طالبان: تلاش می‌کنیم آب کافی از هیرمند به سمت ایران جاری شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
طالبان: تلاش می‌کنیم آب کافی از هیرمند به سمت ایران جاری شود

ایرنا/ سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با معاون وزیر نیروی ایران گفت: تلاش داریم بدون هدر رفت آب رودخانه هیرمند، حقابه ایران را تامین کنیم و آب کافی از هیرمند به سمت ایران جاری شود.

حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان امروز(چهارشنبه) از دیدار مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارت با هیاتی به ریاست معاون وزارت نیرو ایران در کابل خبر داد.
دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، حقابه ایران از رودخانه هیرمند و همکاری در پروژه های آبی صحبت کردند. رئیس هیات ایرانی در این دیدار اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال آبی جاری، آب بیشتری از هیرمند به سمت ایران جاری شود.
متقی هم در این دیدار روابط با ایران را دوستانه و نزدیک دانست و تاکید کرد که کابل در صورت وجود آب تلاش می‌کند تا آب کافی را از رود هیرمند به ایران سرازیر کند.
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: سد کجکی حدود 70 سال پیش ساخته شده‌ و در عدم توجه دولت‌ها در 45 سال گذشته به دلیل رسوب گذاری و نبود زهکشی، سد نیمی از ظرفیت اولیه خود را از دست داده‌اند، بنابراین طرف ایرانی باید این واقعیت‌ها را در نظر بگیرد.
وی تصریح کرد: سیاست حکومت سرپرست افغانستان این است که بدون ضایع شدن آب، حق‌آبه ایران را تامین کرده و آب به مردم ولایت نیمروز افغانستان و سیستان در جمهوری اسلامی ایران برسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره