نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

نماینده مجلس: قالیباف امروز در جلسه نبود که بخواهد طرح دو فوریتی رفع فیلتر را وتو کند

منبع
انتخاب
بروزرسانی
نماینده مجلس: قالیباف امروز در جلسه نبود که بخواهد طرح دو فوریتی رفع فیلتر را وتو کند

انتخاب/ علیمردانی، نماینده مجلس درباره نظر کلی مجلس نسبت به رفع فیلترینگ گفت: رای‌گیری و نظرات مجلس هنوز مشخص نیست. باید یک رای‌گیری درباره اینترنت و فیلترینگ انجام شود تا بعد نظر کلیت مجلس نسبت به مباحث مربوط به فیلترینگ سنجیده شود.

امروز مجلس محل دعوای فیلترینگ و رفع فیلترینگ بود. نماینده‌ای در اعتراض به عدم توجه رئیس مجلس نسبت به طرح دوفوریتی خود درباره رفع فیلترینگ، اعتراض داشت و مدعی بود که قالیباف طرح او را وتو کرده است. در مقابل عده‌ای معتقدند که طرح‌های بسیاری در نوبت باقی مانده است.
منصور علیمردانی، نماینده مجلس، درباره تنش در مجلس بر سر طرح رفع فیلترینگ به «انتخاب» گفت: ماجرا این است که یکی از نمایندگان گفت من یک طرح دو فوریتی دارم و چرا بررسی نمی‌کنید؛ عده‌ای در جواب گفتند 32 طرح دو فوریتی در نوبت وجود دارد. در مقابل ایشان عصبی شدند، اما اصلاً عنوان رفع فیلترینگ و موضوع آن در صحبت‌های امروز مطرح نشد. نماینده معترض می‌گفت که طبق آیین‌نامه طرح دو فوریتی در دست دارد و باید بررسی شود و آقای قالیباف وتو کرده است. آقای قالیباف در جلسه حضور نداشت و به ایشان گفته شد که طرح‌های زیادی در دست کار است و به علت فقدان دولت، طرح‌های زیادی انباشته شده است. این نماینده هم پس از این توضیحات قانع شد.
وی در ادامه در رابطه با توانایی رئیس جمهور درباره رفع فیلترینگ بیان کرد: رئیس و اختیاردار مسأله فیلترینگ و اینترنت رئیس جمهور است و ایشان وقتی مستقر شدند می‌توانند راسا نسبت به فیلترینگ تصمیم‌گیری کنند و نیازی به مصوبه ندارد. فیلترینگ که با نظر مجلس نبوده است که حالا مجلس بخواهد آن را بردارد. یک نفر با سلیقه خود فیلتر کرده است حالا هم دولت می‌تواند به آن ورود کند. ما موافق فیلترینگ نیستیم اما بحث امروز هم سر فیلترینگ نبود.
علیمردانی درباره نظر کلی مجلس نسبت به رفع فیلترینگ گفت: رای‌گیری و نظرات مجلس هنوز مشخص نیست. باید یک رای‌گیری درباره اینترنت و فیلترینگ انجام شود تا بعد نظر کلیت مجلس نسبت به مباحث مربوط به فیلترینگ سنجیده شود.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر