نماد آخرین خبر

سخنگوی دولت: شهید رئیسی در مکتب امام حسین(ع) آموخت که خود را هزینه مردم کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سخنگوی دولت: شهید رئیسی در مکتب امام حسین(ع) آموخت که خود را هزینه مردم کند

ایرنا/ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با حضور در هیئت دانشجویی اصحاب‌الحسین (ع) مسجد دانشگاه تهران به تبیین شخصیت و ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی پرداخت.

«علی بهادری جهرمی» سخنگو و دبیر هیأت دولت شامگاه چهارشنبه ۳ مردادماه با حضور در هیئت دانشجویی اصحاب‌الحسین علیه‌السلام در مسجد دانشگاه تهران، به تبیین شخصیت و ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی پرداخت.
سخنگوی دولت در این جلسه ضمن تشریح شرایط تحویلی به دولت سیزدهم ازجمله تورم پیش‌نگر ۱۰۳ درصدی و بیش از ۷۰۰ کشته کرونایی در روز و کمبود واکسن، گفت: شهید رئیسی در چنین شرایطی و با علم کامل به اوضاع نامساعد کشور، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد تا اوضاع را سامان بدهد. امروز برخی می‌گویند چرا همان زمان تحویل دولت از این شرایط بحرانی نمی‌گفتید و مدارک و مستندات آن را منتشر نمی‌کردید؟ اوضاع کشور در آن دوره مانند بیماری بود که اگر خبر بد به او می‌رسد، حال‌ش بدتر می‌شد.
وی افزود: شهید رئیسی به همین خاطر در ماه‌های نخست فعالیت این دولت خط قرمز گذاشته بودند که کسی نباید سخنان منفی از شرایط کشور بگوید؛ زیرا این‌ها مسائل مردم نیست و تکالیف ماست که خودمان باید حل‌ش کنیم. امروز آن شرایط بحرانی مدیریت شده و تورمی که پیش‌بینی می‌شد سه رقمی شود، در تیرماه امسال به ۳۲ درصد رسیده و تورم پیش‌نگر نیز ۲۵ درصد است. رشد اقتصادی نیز درحالی که در میانگین دهه نود نیم درصد بود، در میانگین سه‌ساله دولت شهید رئیسی به ۵.۵ درصد رسید.
بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: دستاوردهای دولت سیزدهم به این خاطر بود که شهید رئیسی آمده بود خود را هزینه کشور کند و نه کشور را هزینه خود. شهید رئیسی در مکتب امام حسین علیه‌السلام آموخته بود که باید خود را هزینه مردم کند. شهید رئیسی به معنای کامل کلمه تربیت یافته مکتب اباعبدالله علیه‌السلام بود. شهید رئیسی با جنس‌های مختلف آدم‌ها زود ارتباط برقرار می‌کرد و مانند خودشان با آن‌ها تعامل می‌کرد؛ برای همین است که اقشار مختلف مردم احساس می‌کردند که یکی از خودشان را از دست داده‌اند.
سخنگوی دولت ادامه داد: شهید رئیسی از مکتب امام حسین علیه‌السلام و هیئات این را آموخته بود که باید امور را با خود مردم اداره کرد و با عمق جان به این امر باور داشت. این رویکرد مدیریت مردمی شهید رئیسی صرفاً معطوف به دولت نبود؛ در دوره تولیت آستان قدس ایشان طرح زائرشهر و خادم‌یار را ایجاد کرد که همه‌ی مردم را برای خدمت به امام رضا علیه‌السلام پای کار آورد.
وی در خصوص مدیریت مردمی شهید رئیسی در قوه قضاییه نیز اضافه کرد: قوه قضائیه مجموعه‌ای ذیل مرکز ارتباطات مردمی برای پاسخ به سوالات حقوقی مردم داشت. این بخش اولاً محدود به تهران بود و ثانیا پاسخگویی آن ضعیف بود و صرفاً تعدادی کارمند قوه قضائیه پاسخ می‌دادند. شهید رئیسی گفتند این مجموعه را باید خود حقوق‌دانان اداره کنند و برای همین این امر را به مرکز وکلای قوه قضاییه تفویض کردند.
بهادری جهرمی ادامه داد: با این تدبیر و رویکرد مردمی شهید رئیسی، این سامانه پاسخگویی که تا پیش از آن در اختیار چند ده کارمند بود، به ۱۰۰ هزار وکیل در سراسر کشور تفویض شد و هر کس موظف به پاسخگویی تعداد مشخصی از تماس‌ها بود. نتیجه این اقدام افزایش کیفیت و کمیت پاسخگویی بود و نتیجه این شد که با مردم، کار مردم را راه می‌انداختند.
سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: کسی که در مکتب امام حسین علیه‌السلام تربیت شده، می‌فهمد که باید مخلصانه برای خدا کار کند و «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا» را درک می‌کند. ان‌شاءالله همه‌ی ما کارگزاران نظام این مولفه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در تبیین شخصیت شهید رئیسی فرمودند را در نظر بگیریم و خودمان را با آن‌ها تطبیق بدهیم تا در این مسیر حرکت کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر