نماد آخرین خبر

خادمی: پزشکیان از وزرایش تضمین بگیرد اگر کاری نکردند محاکمه شوند

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
خادمی: پزشکیان از وزرایش تضمین بگیرد اگر کاری نکردند محاکمه شوند

نامه نیوز/ فعال سیاسی گفت: پزشکیان از وزرایش تضمین بگیرد که ظرف چند ماه اگر مشکلی را در حوزه خودشان حل نکردند محاکمه شوند.

میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیام مهمی به دولتمردان داشت. از نگاه مردم دولت رئیسی مردودی گرفت و دولت پزشکیان نیز زمانی برای آزمون و خطا ندارد.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره فرصت زمانی دولت پزشکیان برای حل مشکلات گفت: آقای پزشکیان وقت زیادی ندارد، در کوتاه مدت می تواند با یکسری اقدامات کوچک و کم هزینه تا حدودی مردم را به نتیجه کار دولت خود امیدوار کند یکی از این اقدامات رفع فیلترینگ است که تأثیر مثبت مستقیم بر تسهیل زندگی از نظر اقتصادی و اجتماعی مردم می گذارد.

وی افزود: قطعا هر دولتی برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد اما نیاز است دولت آقای پزشکیان انرژی خود را طوری تقسیم کند که در مدت زمان چندماهه نخست ریاست جمهوری اش بتواند در بخش هایی از جامعه ایجاد رضایت و امید کند. زندگی و معیشت مردم از جنبه های مختلفی تحت فشار است و آنها واقعا با شرایط و اوضاع کنونی اذیت می شوند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: در گام میان مدت و بلندمدت دولت آقای پزشکیان باید به موضوع ناترازی های انرژی به ویژه برق و گاز ورود کند. اگر چنین وضعیتی در کشورهای توسعه یافته وجود داشت مطمئنا چند وزیر اخیر نیرو را به دادگاه می آوردند و محاکمه می کردند چون همه آنها گزارش تأسیس نیروگاه و تولید 30 هزار مگاوات برق را داده بودند حال آنکه اقدامی صورت نگرفته است و نتیجه آن شده که اکثر کارخانه جات ما به دلیل قطعی برق در آستانه ورشکستگی و اخراج کارگران قرار دارند.

وی با اشاره به ضرورت جبران عقب ماندگی از بهره برداری میادین مشترک نفت و گاز اضافه کرد: 2 ماه دیگر وارد فصل سرد سال می شویم ناترازی گاز داریم که برای رفع آن چاره ای جز واردات گاز از روسیه نیست. واقعا این افتخار نیست که ما دومین کشور تولیدکننده گاز در جهان باشیم و گاز وارد کنیم.

خادمی گفت: حداقل کشور تا 3 سال آینده در وضعیت تحریم به سر می برد بنابراین کسانی که می خواهند در مسئولیت وزارت قرار بگیرند باید تضمین بدهند که بدون اتکا به درآمدهای نفتی و FATF می توانند ظرفیت های مالی لازم را برای پیشبرد پروژه های حوزه مسئولیت خود فراهم آورند. فردا طوری نشود که وزیر نیرو و وزیر نفت دولت پزشکیان نیز مثل دولت آقای رئیسی طلبکار شوند که چون سرمایه خارجی نمی آید یا اعتبارات دولتی تخصیص کافی نیست کاری انجام ندادند.

وی افزود: آقای پزشکیان هر کسی را می خواهد به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند نخست یک کاغذ جلوی او بگذارد و تضمین بگیرد که ظرف چند ماه اگر مشکلی را در حوزه خودش حل نکرد محاکمه شود چون دولت آقای پزشکیان وقت زیادی ندارد و در کوتاه مدت باید چند چشمه از حل مشکلات را به نمایش بگذارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره