نماد آخرین خبر

محمد مهاجری: برخی اصولگرایان طوری برخورد می‌کنند که انگار جلیلی رئیس‌جمهور شده است!

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
محمد مهاجری: برخی اصولگرایان طوری برخورد می‌کنند که انگار جلیلی رئیس‌جمهور شده است!

نامه نیوز/ یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به همان اندازه که سهم‌خواهی پایداری ها بی‌ربط است، سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان تندرو هم منطقی ندارد. تندروهای هر دو جناح در لطمه‌زدن به دولت پزشکیان جناح مثل دو لبه یک قیچی‌اند.
 
مسعود پزشکیان کار سختی در چیدمان کابینه‌اش دارد؛ این گزاره را خود پزشکیان هم تأیید کرده و گفته انتخاب اعضای دولت برایش تبدیل به یک معضل شده است.‌ از یک سو برخی اصولگرایان به او فشار می‌آورند که باید دولتش ائتلافی باشد و از سوی دیگر او می‌داند اگر بخواهد نیروهایی را از میان اصولگرایان رادیکال انتخاب کند ممکن است اصلاح‌طلبان تبدیل به منتقدان او شوند.

محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «بعضی از اصولگرایان طوری برخورد می‌کنند که انگار آنها برنده انتخابات شده‌اند و رئیس‌جمهور سعید جلیلی شده است و قرار است جلیلی کابینه را معرفی کند. اصول دموکراسی اقتضا می‌کند که آن فردی که رئیس‌جمهور شده است افراد مورد نظرش را به کار بگمارد البته که وزرای پیشنهادی باید از مجلس رأی اعتماد بگیرند».

او ادامه داد: «هر نوع سهم‌خواهی از رئیس‌جمهور‌ منتخب کار غلطی است. اصولگرایان در دوره آقای خاتمی هم انتظار داشتند وزرا و مسئولان دولت از میان جبهه اصولگرایی باشد که واقعا این روحیه منطقی ندارد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «از طرفی آقای پزشکیان واقعا فقط منتخب اصلاح‌طلبان هم نیست و جریان اعتدالی و اصولگرایان میانه‌رو هم سعی کردند که او رئیس‌جمهور شود تا جلیلی رئیس‌جمهور نشود و مهر پایانی بر جمهوریت زده نشود و استمرار تحریم‌ها و‌ گرفتاری‌های ملت را شاهد نباشیم. اصلاح‌طلبان تندرو هم نباید دنبال سهم‌خواهی باشند. به همان اندازه که سهم‌خواهی پایداری ها بی‌ربط است، سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان تندرو هم منطقی ندارد. تندروهای هر دو جناح در لطمه‌زدن به دولت پزشکیان جناح مثل دو لبه یک قیچی‌اند. تندروها فشار می‌آورند تا دولت پزشکیان را از وفاق ملی خارج کنند».

مهاجری در پایان گفت: «آقای پزشکیان قبل و بعد انتخابات همین بوده که می‌بینید و تغییری در او ایجاد نشده است. او نگفته که من یک اصلاح‌طلب تشکیلاتی‌ام، بلکه گفته اصولگرایی خواهان اصلاحاتم. حالا او اگر برای ایجاد وفاق با چهره‌های مختلف ولو با یک مداح دیدار کند، خلاف مشی قبلی‌اش رفتار نکرده است و اگر افرادی تصور می‌کردند تو فردی کاملا اصلاح‌طلب است، در مخاطبانشان اشتباه کرده‌اند. او فردی معتدل و فراجناحی است. او سعی می‌کند نظرات مختلف در دولتش وجود داشته باشد و انتظار آن است که همه هم در قبال دولت او تحملشان را بالا ببرند و البته توقعات نابجا نداشته باشند».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره