نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

رئیس قوه قضائیه: چهره جریان‌های دروغگوی مدافع حقوق بشر غربی افشا شود

منبع
ميزان
بروزرسانی

میزان/ رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها طی ۱۰ ماه در غزه حدود ۴۰ هزار انسان از جمله تعداد زیادی کودک و شیرخواره را به شهادت رسانده‌اند و هزاران انسان دیگر را مجروح و آواره کرده‌اند، گفت: صهیونیست‌ها همه این جنایت‌ها را در سایه حمایت‌های مستکبران و برخی دول غربی و سکوت مجامع به اصطلاح بین‌المللی انجام می‌دهند.
 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و اعطای هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی، ضمن گرامیداشت همه شهدای جبهه مقاومت از جمله شهیدان اسماعیل هنیه، فواد شکر، حاج قاسم سلیمانی، حسین امیرعبداللهیان، زاهدی و ... اظهار کرد: امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بیش از ۶۰ سال پیش خطر رژیم غاصب صهیونیستی را نه تنها برای کشور‌های اسلامی بلکه برای کلیه ملل جهانی گوشزد کردند. 

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مقام معظم رهبری خلف صالح امام راحل در طول مدت زعامتشان حتی یک لحظه نیز از مبارزه با ظلم و ستم صهیونیست‌ها و جهاد و مقاومت در برابر آن‌ها کوتاهی نکرده‌اند و با تدابیر خود توانسته‌اند جریانات مقاومت را ساماندهی کنند و امروز در اقصی نقاط جهان از همه قشر‌ها و نژادها، معترض و افشاکننده جنایات صهیونیست‌ها هستند.

واژگانی نظیر جنایتکار جنگی، نسل‌کش و کودک‌کش برای صهیونیست‌ها کم است

رئیس دستگاه قضا با اشاره به جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه گفت: واژه‌ها از بیان جنایات صهیونیست‌ها در غزه قاصر هستند؛ واژگانی نظیر جنایتکار جنگی و نسل‌کش و کودک‌کش برای صهیونیست‌ها کم است. صهیونیست‌ها طی ۱۰ ماه در غزه حدود ۴۰ هزار انسان از جمله تعداد زیادی کودک و شیرخواره را به شهادت رسانده‌اند و هزاران انسان دیگر را مجروح و آواره گردانده‌اند و همه این جنایات را در سایه حمایت‌های مستکبران و برخی دوّل غربی و سکوت مجامع به اصطلاح بین‌المللی انجام می‌دهند. همان دوّل و مجامعی که مدام دم از حقوق بشر می‌زنند!

رئیس عدلیه بیان داشت: همه کشور‌های اسلامی و همه آزادگان جهان باید قدم‌های بلندتری را برای افشای جنایات صهیونیست‌ها در غزه بردارند. همچنین بر کشور‌های اسلامی و همه آزادگان جهان فرض است اقدامات بازدارنده‌ای برای جلوگیری از جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها در غزه انجام دهند. اقدامات کشور‌های اسلامی و آزادگان جهان باید به نحوی باشد که در آینده نیز شاهد این جنایات سفاکانه صهیونیست‌ها نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: کمترین کار و توقع از کشور‌های اسلامی آن است که حداقل تجارت و مراودات مالی خود را با صهیونیست‌ها قطع کنند. اگر صهیونیست‌ها به واسطه جنایات بی‌شمار خود در غزه به پیروزی دست یابند، به آنجا اکتفا نخواهند کرد و فردا روز به لبنان تجاوز می‌کنند و پس‌فردا کشور اسلامی دیگری را هدف قرار می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وظایف خطیر امت اسلامی و آزادگان جهان در قبال جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه تصریح کرد: امروز وظیفه امت اسلامی و همه آزادگان جهان برای جلوگیری از جنایات بی‌شمار و سبعانه صهیونیست‌ها در غزه بسیار سنگین است. 

رئیس دستگاه قضا ضمن تبیین و تشریح برخی از آموزه‌های قرآنی ناظر بر تکریم حقوق انسانها، گفت:قرآن کریم و مکتب اسلام بهترین و کامل‌ترین معرف انسان و حقوق انسان است لذا ما باید همت مضاعفی برای ترویج معارف والای قرآنی و اسلامی در سراسر جهان به کار بندیم.

رئیس عدلیه تاکید کرد: خطاب به مدعیان جهانی می‌گوییم که اگر جریان و مکتبی بهتر از قرآن و اسلام به تبیین انسان و حقوق او پرداخته و بهتر و جامع‌تر از قرآن، روش‌های دفاع از حقوق انسان‌ها را تشریح کرده، معرفی کنید! ما در این زمینه استدلال‌های متقن می‌آوریم و تحدی می‌کنیم که اسلام و قرآن بهترین و کاملترین مکتب برای حمایت از حقوق انسان‌ها است؛ لذا ما موظف و مکلف به ترویج جهان‌شمول معارف قرآنی هستیم تا ظلم و ستم و تجاوز از دنیا رخت بر بندد.

چهره جریان‌های دروغگوی مدافع حقوق بشر غربی افشا شود 

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: مستکبرین که مدعیان دروغین حقوق بشر هستند به اسم حمایت از حقوق بشر، به کشور‌ها حمله می‌کنند و آدمکشی می‌کنند و زیرساخت‌های کشور‌های مستقل را نابود می‌گردانند و دانشمندان آنان را ترور می‌کنند؛ آیا رویه این رژیم‌های مدعی طی دهه‌های اخیر غیر از این بوده است؟!

شهید اسماعیل هنیه غایب بزرگ تجلیل‌شدگان مراسم بزرگداشت حقوق بشر اسلامی

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، «غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه طی سخنانی اظهار کرد: مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی امسال، آیینه تمام تمای مظلومیت مردم فلسطین است؛ در مراسم امسال قرار بود از شهید والامقام رهبر شجاع و مجاهد برجسته جناب آقای «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس به پاس سال‌ها مجاهدت و تلاش‌های ارزنده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و تقدیم ده‌ها شهید از اعضای خانواده خود در جهت حفظ آرمان‌های انقلابی و ضد صهیونیستی، تجلیل به عمل آید، اما شاهد بودیم پیش از برگزاری این مراسم طی یک عملیات تروریستی به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی به درجه رفیع شهادت رسیدند؛ پاداشی که ارزشمندترین تجلیل از مجاهدانی است که در راه خداوند و حفظ عزت و سربلندی اسلام و آزادی قدس شریف به جهاد خواسته‌اند.


حمایت‌های مدعیان حقوق بشر از جنایات اسرائیل، حقوق بشر را با چالش اساسی روبرو کرده است

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی به موضوع حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جبهه مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی اختصاص یافته است و در این رابطه از بین ۴۲ کاندیدای پیشنهادی از میان ۱۷ کشور که به کمیته انتخاب جایزه حقوق بشر اسلامی معرفی شدند، ۶ نفر به‌عنوان برندگان نهایی جایزه تعیین شدند.

غریب‌آبادی در ادامه با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر همواره کوشیده‌اند تا با نادیده گرفتن فرهنگ دیگر ملت‌ها از جمله کشور‌های مسلمان، ارزش‌های لیبرال و سکولار حاکم بر جامعه خود را در پوشش حقوق بشر بر جهان تحمیل کنند، گفت: گسترش توهین به ادیان و مذاهب و نفرت پراکنی علیه جامعه مسلمان و حمایت‌های دولتی از این اقدامات تحت عنوان آزادی بیان پدیده‌ای خطرناک است که اشاعه آن موجب تشدید تنش، نفرت پراکنی، اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان می‌شود و تهدیدی علیه صلح، امنیت و همزیستی مسالمت آمیز و تهدیدی علیه روابط دوستانه میان ملت‌ها و پیروان ادیان الهی به شمار می‌رود.

وی افزود: پرواضح است که به دلیل سیاست‌ها و مواضع غیر اصولی کشور‌های مدعی حقوق بشر، کرامت انسانی عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید و آسیب قرار گرفته است.

غریب‌آبادی گفت: سلطه جویی‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جنگ و کشتار افراد بیگناه به ویژه غیرنظامیان تحمیل تحریم‌های ظالمانه توسط نظام سلطه حمایت از گروه‌های تروریستی، مخاطرات اقلیمی و زیست محیطی و فقر از مهمترین تهدید‌هایی هستند که صلح و ثبات جهانی را نشانه رفته و روز به روز بر ابعاد آن‌ها به زیان بشریت افزوده می‌شود در کنار این موارد تداوم جنایات گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و رفح و اقدامات تروریستی مکرر این باند جنایتکار و تروریست در سایر کشور‌ها و حمایت همه جانبه دولت‌های مدعی حقوق بشر از این جنایات و ناتوانی سازوکار‌های بین المللی حقوق بشری در جلوگیری از این جنایات، آرمان دستیابی به صلح، عدالت، حقوق بشر و امنیت انسانی را با چالش اساسی روبه رو ساخته است.

وحدت رمز پیروزی و اعتلای امت اسلام و ملت‌های منطقه است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: اکنون زمان آن رسیده است که کشور‌های مسلمان و آزادگان جهان با توسل جستن به آرمان وحدت بخش «فلسطین آزاد» دستان یکدیگر را فشرده و بیش از پیش شریک درد‌ها و غم‌ها و تهدیدات مشترک یکدیگر باشند؛ وحدت رمز پیروی و اعتلای امت اسلام و ملت‌های منطقه است همانطور که تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی در نتیجه وحدت و اجماع ایجاد شد.

«خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران نیز طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه حقوق بشر همان کرامت انسان است، گفت: شهید هنیه، حافظ کل قرآن و شخصیتی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود و چنانچه تروری که برای او صورت گرفت برای فرد دیگری اتفاق می‌افتاد، بدون تردید جلسه شورای امنیت در اسرع وقت تشکیل می‌شد و یک جنگ بزرگ علیه سازمان یا نهاد ترور کننده به راه می‌افتاد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی ۱۰ ماه گذشته ۴۰ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رساند که در این میان نام ۹ هزار دانش‌آموز نیز به چشم می‌خورد گفت: ترور رهبران مقاومت، شعله مقاومت مردم را روشن‌تر می‌کند.

خالدالقدومی تصریح کرد: باید برای خونخواهی شهدای غزه و شهید هنیه، یک انتقام بزرگ گرفته شود.

تقدیر از شهید «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش اسلامی حماس، شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه دولت سیزدهم، سردار شهید «محمدرضا زاهدی» از فرماندهان ارشد ضدتروریست، «زیاد نخاله» دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین، «حایمه اِرمیدا» نماینده دائم نیکاراگوئه در سازمان ملل و فعال و حامی حقوق فلسطینیان در منطقه آمریکای لاتین، «ژیل دوور» وکیل و حقوقدان فرانسوی و پایه‌گذار تشکل حقوقدانان غربی برای حمایت از مردم مظلوم غزه، «سراج الحق» رئیس حزب سیاسی جماعت اسلامی و فعال ضدصهیونیستی پاکستان، «شارلوت کیتس» هماهنگ‌کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی و عضو گروه سازماندهی کمپین آمریکا برای بایکوت علمی و فرهنگی رژیم صهیونیستی و «اسدالله اسدی» دیپلمات آزاده کشورمان، از دیگر بخش‌های مراسم بزرگداشت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره