نماد آخرین خبر

کنایه ابطحی به رقبای پزشکیان: معاونت عارف بسیار مفید است

منبع
فرارو
بروزرسانی
کنایه ابطحی به رقبای پزشکیان: معاونت عارف بسیار مفید است

فرارو/ فعال اصلاح طلب گفت: این که رقبای آقای پزشکیان تا این حد بر ائتلافی بودن کابینه اصرار دارند، در دوران قبلی ریاست‌جمهوری  توجهی به لزوم ائتلافی بودن دولت نمی‌کردند و حتی افرادی را که از دور دستی بر آتش اصلاح طلبی داشتند، حذف می‌کردند.

سیدمحمدعلی ابطحی، فعالی سیاسی اصلاح طلب، گفتگویی با فرارو انجام داده است، که اهم آن را به در ادامه می خوانید؛
*در تعریف جوانی، مدیریت کشور دچار تناقض شده است. اوایل انقلاب، ۲۲، ۲۳ ساله‌ها، جوانان انقلاب بودند و مسئولیت‌های رده دوم و سوم می‌گرفتند و بزرگان انقلاب از جمله، آیت الله خامنه‌ای، آیت الله هاشمی، با سن و سال حدود ۵۰ سال، پیران یا بزرگان مدیریت کشور بودند. اما حالا  پیران و بزرگان مدیریت کشور به ۸۰ سال رسیده و به همان نسبت تعریف جوانی  به ۵۰ سال رسیده است و این در حالی است که اکنون نسل جدید و تحصیلکرده متخصص کم نداریم. 
*پیش از این هم شورای راهبری و هم خود آقای پزشکیان اعلام و تایید کرده بودند که ۶۰ درصد کابینه را افراد زیر ۵۰ سال، تشکیل می‌دهند؛ بنابراین امیدوارم مسئله سن و سال با انتخاب اعضای کابینه تا حد زیادی جبران شود
* این را هم بپذیریم که گاهی به تجربه نیاز است. 
*این که رقبای آقای پزشکیان تا این حد بر ائتلافی بودن کابینه اصرار دارند، در دوران قبلی ریاست‌جمهوری  توجهی به لزوم ائتلافی بودن دولت نمی‌کردند و حتی افرادی را که از دور دستی بر آتش اصلاح طلبی داشتند، حذف می‌کردند.
*امیدوارم و انتظار دارم، کابینه دولت چهاردهم، جوان‌تر باشند. 
*برخی مسئولان کمیته‌های راهبری با جوانان تحصیلکرده نسل جدید آشنایی ندارند.
*خود آقای پزشکیان اشاره کرد که برخی، به جای فکر کردن به مسائل ملی، به دوستان خود فکر می‌کنند.
*آقای پزشکیان کار خیلی خوبی کرد که از همه نظر  خواست.اما نوع توقعی که در نظرسنجی از سایرین ایجاد شده اشتباه است. قرار نیست پزشکیان از چارچوبهای اصلی اش خارج شود.
*مدیریت نسل قبلی همه از گذرگاه گزینش رد شده بودندکه خیلی هاشان اختلاس‌ها و دست درازی‌ها به بیت المال  را هم انجام دادند.
*انتصاباتی که تا این لحظه در دولت چهاردهم انجام شده و در حد معاونین و رئیس دفتر بوده، انتصاب‌های قابل دفاعی است، چرا که آقای ظریف، توانمندی بالای ملی دارد و این توانمندی می‌تواند مورد استفاده دولت قرار بگیرد.
*معاونت آقای عارف نیز بسیار مفید است چرا که مقامی که ایشان برای آن انتخاب شده، تنها جایی است که نیاز به تجربه بیشتری است. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره