نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

باقری: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، قطعی و قاطع خواهد بود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
باقری: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، قطعی و قاطع خواهد بود

ایسنا/ سرپرست وزارت خارجه ایران گفت: ترور بزدلانه اسماعیل هنیه، مصداق روشن قتل خودسرانه و نقض فاحش حقوق‌بشر است. چنین تعرض و تعدی‌ای به هیچ عنوان نمی‌تواند بدون پاسخ بماند. پاسخ جمهوری اسلامی ایران قطعی و قاطع خواهد بود.«علی باقری» سرپرست وزارت خارجه ایران بر مجازات رژیم صهیونیستی در پی اقدام این رژیم در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد.

«علی باقری» سرپرست وزارت خارجه ایران بر مجازات رژیم صهیونیستی در پی اقدام این رژیم در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد.

باقری در شبکه اجتماعی ایکس درباره محتوای سخنرانی خود در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران نوشت: «بی‌تفاوتی در برابر بی‌عدالتی موجب بی‌عملی و انفعال می‌شود و بی‌عملی باعث جری‌تر شدن جنایتکار و اندکی بعد شاهد عادی‌سازی جنایت و ابتذال شر خواهیم شد».

سرپرست وزارت خارجه ایران نوشت: «همه ما وظیفه و مسئولیت‌ اخلاقی داریم در قبال یکی از بدترین شرارت‌های به جای‌مانده از قرن گذشته، یعنی اشغالگری و استعمار خونین سرزمین فلسطین و آوارگی و نسل‌کشی ادامه‌دار یک ملت، سکوت نکنیم».

او تاکید کرد: «فاجعه شرم‌آوری که در ۱۰ ماه اخیر در فلسطین اشغالی در جریان است، فقط محصول قساوت و خودبرترپنداری یک موجودیت اشغالگر آپارتاید نیست، بلکه نتیجه "احساس بی‌کیفری" جنایتکارانی است که خود را در هر حالت مستظهر به حمایت بی‌چون و چرای آمریکا و چند کشور غربی دیگر می‌دانند».

باقری: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قطعی و قاطع خواهد بود
دیدار علی باقری و سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران
باقری: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قطعی و قاطع خواهد بود
دیدار علی باقری و سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران

اقدام تروریستی رژیم اسرائیل، ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را نشانه گرفته است

باقری با بیان اینکه «جنایت رژیم اشغالگر اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه بخشی از پروژه نسل‌کشی فلسطینیان است و لا غیر»، نوشت: «جمهوری اسلامی ایران بدون کمترین شکی، باند جنایتکار حاکم بر سرزمین اشغال‌شده فلسطین را مسئول این جنایت می‌داند».

دیپلمات ارشد ایران با تاکید بر این نکته که «اقدام تروریستی رژیم اسرائیل، ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را نشانه گرفته است»، نوشت: «این موجودیت بقا و دوام خود را در وجود هرج و مرج و آشوب و جنگ در داخل سرزمین‌های اشغالی و در منطقه پیرامونی تعریف کرده‌است».

او نوشت: «مسامحه در برابر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل، موجب بی‌اعتباری همه قواعد و هنجارهای زیست مسالمت‌آمیز بین‌المللی و نیز قواعد ناظر بر روابط بین‌المللی، در زمان صلح و در زمان منازعه، می‌شود».

سرپرست وزارت خارجه ایران در ادامه رشته‌توئیت خود نوشت: «ترور بزدلانه اسماعیل هنیه، مصداق روشن قتل خودسرانه و نقض فاحش حقوق‌بشر است. چنین تعرض و تعدی‌ای به هیچ عنوان نمی‌تواند بدون پاسخ بماند. پاسخ جمهوری اسلامی ایران قطعی و قاطع خواهد بود».

باقری: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قطعی و قاطع خواهد بود
دیدار علی باقری و سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران
باقری: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قطعی و قاطع خواهد بود
دیدار علی باقری و سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران

احیای امنیت و ثبات پایدار در منطقه، مستلزم پایان دادن به اشغالگری است

باقری ضمن انتقاد از بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل در قبال رژیم صهیونیستی نوشت: «متاسفانه شورای امنیت از عمل به وظایفش باز ماند و دلیل امر هم روشن است: حمایت بی‌چون و چرای آمریکا، انگلستان و فرانسه از رژیم اسرائیل که یکی از موانع اصلی کارآمدی سازمان ملل متحد در ۸۰ سال گذشته در رابطه با موضوع اشغال فلسطین بوده است».

او با بیان اینکه «احیای امنیت و ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا، مستلزم پایان دادن به اشغالگری است»، نوشت: «اشغال فلسطین، ریشه و علت تداوم ناامنی و جنگ در منطقه است».

دیپلمات ارشد ایران با یادآوری این نکته که «در این ۱۰ ماه، همه اهداف مورد حمله رژیم اشغالگر در غزه منحصراً افراد و اشخاص غیر نظامی بوده است»، با طرح ۲ سوال، نوشت: «آیا تا کنون یک تانک یا یک هواپیمای نظامی یا یک پایگاه نظامی فلسطینی هدف قرار گرفته است؟ اساساً در این باریکه جز زن و کودک و پیر و انسان‌های بی‌گناه هدف دیگری برای حمله وجود دارد؟».

باقری در پایان رشته توئیت خود نوشت: «معتقدیم، وجدان آگاه و فطرت بشری انسان‌ها در اقصی نقاط جهان، حامیان این رژیم را وادار به تسلیم در برابر خواست عمومی برای بازخواست جنایات ارتکابی علیه مردم مظلوم فلسطین خواهد نمود».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر