نماد آخرین خبر

فلاحت‌پیشه: دلیل تکرار نام برخی مدیران همیشه حاضر، وابستگی‌شان به نهادهای قدرت و ثروت است

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
فلاحت‌پیشه: دلیل تکرار نام برخی مدیران همیشه حاضر، وابستگی‌شان به نهادهای قدرت و ثروت است

خبرآنلاین/ فلاحت‌پیشه درباره چرایی رو کردن مردم به پزشکیان گفت که یک دلیلش این بود که به نهادهای قدرت و ثروت وصل نبود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی، در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به انتقادات اصولگرایان از جناحی عمل‌کردن اعضای شورای راهبری گفت: بالاخره باید دستاورد شورای راهبری مشخص شود تا ارزیابی از آن صورت بگیرد، واقعا ما اطلاعی از این موضوع نداریم. ولی در نهایت آقای رئیس جمهور خودش مسئول شعارها و تکالیف اجرایی است نه شورای راهبری و مشورت‌هایی که به او داده می‌شود. 
وی ادامه داد: جمله کلیدی که می‌خواهم بگویم این است که آقای پزشکیان حتما سرنوشت برخی از روسای جمهور پیش از خود را دیده است و ما مشاهده کردیم که در ایام انتخابات چه نقدها و حملات بی‌حمانه‌ای به برخی از روسای جمهور گذشته صورت گرفت و هر چه آنان تلاش کردند که از عملکرد خودشان دفاع کنند ولی کسی در مملکت به حرف آنان گوش نکرد زیرا فرصت آن‌ها از بین رفته بود. 
رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: واقعیت این است که اگر رئیس جمهور بر اساس اختیارات خودش در قانون اساسی عمل کند، شخصی شجاع و مدیر باشد می‌تواند در جایگاه نفر دوم کشور عمل کند ولی اگر مرعوب نهادهای ثروت و قدرت شود، زمان او را می‌کُشند و بعد خود آنها زیر پای رئیس جمهور را خالی می‌کنند. ما در گذشته دیدیم برخی از رؤسای جمهوری که گذر زمان را حس نمی‌کردند، زیر پای آنها توسط افرادی خالی شد که نزدیک به او بودند، یعنی نهادهای قدرت و ثروت.
وی با بیان اینکه آقای پزشکیان باید این را بداند که یکی از دلایلی که مردم به ایشان روی آوردند این بود که به نهادهای قدرت و ثروت وصل نبودند، گفت: بنابراین، ایشان باید در گزینش کابینه هم این استقلال خودش را حفظ کند و بداند که در نهایت تنها به مردم دین دارد و نباید نهادهای ثروت و قدرت افرادی را که در خدمت خودشان هستند به او تحمیل کنند. 
فلاحت‌پیشه ادامه داد: واقعاً یکی از دلایل تکرار برخی از اسامی مدیران همیشه حاضر این است که به نهادهای قدرت و ثروت وابسته هستند، نهادها این افراد را که حافظ قدرتشان هستند را به دولت‌ها تحمیل می‌کنند و همیشه صاحب پست هستند. رئیس جمهور باید کسانی را روی کار بیاورد که وابسته به نهادهای قدرت و ثروت نباشد و تنها دین‌شان، گفتمانی باشد که اصل بین رئیس جمهور و مردم است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر