نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

گزینه‌های احتمالی تیم رسانه‌ای دولت پزشکیان

منبع
تابناک
بروزرسانی
گزینه‌های احتمالی تیم رسانه‌ای دولت پزشکیان

تابناک/ یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ مراسم تنفیذ و 9 مرداد ماه مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهور ایران برگزار و و به این ترتیب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس دولت چهاردهم راهی پاستور شد. 

به گزارش «تابناک»، در همین راستا تکلیف برخی پست‌های کلیدی دولت چهاردهم مانند معاونت اول، ریاست دفتر رئیس جمهور، معاونت اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه، معاونت راهبردی، معاونت پارلمانی و مشاور عالی ریاست جمهوری مشخص و نفرات منتخب رئیس جمهور در این بخش ها معرفی شدند.

همچنین بر اساس قانون، قرار شد تا دوهفته پس از انجام مراسم تحلیف و تنفیذ رئیس جمهور، کابینه پیشنهادی و وزیران منتخب برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی شوند‌ که به نظر می رسد این امر نهایتا تا یکشنبه آینده توسط «مسعود پزشکیان» نهایی و وزیران پیشنهادی وی به مجلس برای اخذ رأی اعتماد معرفی شوند.

با این حال تکلیف انتصابات مربوط به تیم رسانه‌ای دولت مستقر همچنان مشخص نشده است و در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. تا جایی که این موضوع در نشست روز گذشته رئیس جمهور با خبرنگاران که به مناسبت 17 مردادماه «روز خبرنگار» مطرح شد، برخی فعالان رسانه‌ای به آن اشاره کردند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که رایزنی ها برای انتخاب گروه رسانه‌ای دولت چهاردهم شامل پست‌هایی نظیر « دو نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا وسیما، سخنگویی دولت، ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت، دبیری شورای اطلاع‌رسانی دولت، معاونت اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور، مدیر کلی روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری، معاونت مطبوعاتی و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد، مدیر کلی رسانه‌های خارجی و داخلی وزارت ارشاد، مدیرعاملی رسانه‌های ایرنا، ایسنا و روزنامه‌ ایران» در حال انجام است و افراد زیادی هم برای تصدی این مسئولیت ها مطرح هستند.

در همین زمینه از «الیاس حضرتی، محمد جواد آذری جهرمی و محمدحسین رنجبران» برای تصدی مسئولیت سخنگویی دولت نام برده می شود. 

«امین عارف نیا و علی اصغر شفیعیان» چهره هایی هستند که نام شان برای شورای اطلاع رسانی دولت در دولت پزشکیان شنیده شده است.

از «محمد جواد بربریان، اکبر منتجبی و محمد علی نادعلی زاده» به عنوان گزینه های مطرح برای مدیرعاملی رسانه های ایسنا، ایران و ایرنا نام برده می شود.

نام «پیام برازجانی» برای تصدی مسئولیت در حوالی خیابان قائم مقام و برای تصدی جایگاه «معاونت مطبوعاتی و تبلیغات وزارت ارشاد» برده شده است.

«شهاب الدین طباطبایی و محمدحسین رنجبران» نیز از افرادی هستند که برای نمایندگی رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما اسم شان شنیده شده است.  

البته افراد و جایگاه های رسانه ای دیگری نیز نام شان شنیده شده که نسبت به تیم رسانه ای فوق الذکر کمتر مطرح شده و از اهمیت کمتری نیز برخوردارند. مثلا خبرگزاری هایی مثل برنا و پانا نیز در اختیار دولت قرار دارد که در ادامه تغییرات تیم رسانه ای دولت به نظر می رسد شاهد تحولاتی در آنها نیز باشیم.  

در هر صورت باید تا اعلام نهایی انتصابات رسانه‌ای منتظر ماند و دید بالاخره چه کسانی قرار است بر کرسی های مهم رسانه ای دولت تکیه بزنند و در این زمینه «مسعود پزشکیان و دولت چهاردهم را همراهی کنند؟

 
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar