نماد آخرین خبر

رسانه‌های صهیونیست: جنگ روانی بخشی از پاسخ ایران و حزب‌الله است

منبع
رجا
بروزرسانی
رسانه‌های صهیونیست: جنگ روانی بخشی از پاسخ ایران و حزب‌الله است

رجا/ ارزیابی‌های صهیونیست‌ها حاکی از آن است که در بحبوحه وضعیت انتخاباتی در آمریکا، فرسایش و خستگی ارتش اشغالگر در جنگی ۱۰ ماهه و کمبود نیرو و مهمات لازم، تل‌آویو به هیچ وجه شرایط مطلوبی برای آغاز جنگی گسترده ندارد.

در حالی که رژیم صهیونیستی، این روزها منتظر پاسخ جمهوری اسلامی ایران و حزب الله به ترور اسماعیل هنیه در تهران و ترور فؤاد شکر در لبنان است، برآوردهای اسرائیل، نگرانی‌ محافل سیاسی این رژیم را برانگیخته است.
 
روزنامه اسرائیل هیوم امروز نوشت که سطوح سیاسی در اسرائیل به سطوح امنیتی و نظامی توصیه می‌کنند که هرکاری لازم است انجام دهند تا امور به سمت آغاز جنگی همه‌جانبه پیش نرود. 
 

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که با وجود نگرانی عموم صهیونیست‌ها از شرایط ایجاد شده، هیچ مقام مسؤول اسرائیلی برای اطمینان‌بخشی به آنها و آرام کردن ترس و اضطراب ایجاد شده در جامعه صهیونیستی، اقدامی نکرده است.
 
جنگ روانی بخشی از پاسخ ایران و مقاومت است
اسرائیل هیوم نوشت که یک هفته و دو روز از ترور فرمانده شکر در بیروت و ترور رهبر حماس اسماعیل هنیه در تهران می‌گذرد و هنوز اسرائیل با نگرانی و اضطراب در انتظار است. این در حالی است که در نهاد امنیتی اسرائیل، بحران پاسخگویی وجود دارد و این در انتظار نگه داشتن، خود بخشی از پاسخ حزب‌الله و ایران به اسرائیل است.
 
در سطح داخلی، عموم اسرائیلی‌ها نگران هستند و هیچ مقام مسؤولی برای آرام‌کردن و اطمینان‌بخشی به آنها وارد عمل نشده است.
 
 تحلیلگر امور نظامی امیر بوحبوط در وبگاه واللا نوشت که سخنگوی «ارتش اسرائیل» می‌بایست پیام‌های تهدیدآمیز به دشمنان اسرائیل را با ارسال پیام‌های اطمینان‌بخش تعدیل کند تا نگرانی جبهه داخلی اسرائیل برطرف و آرام شود.
 
ارتش خسته و فرسوده شده است
اسرائیل هیوم در ادامه نوشت که سطوح سیاسی به سطوح نظامی هشدار داده‌اند که هرکاری لازم است انجام دهند تا امور به سمت آغاز جنگی فراگیر پیش نرود.
 

این روزنامه نوشت که وضعیت ارتش اشغالگر به ویژه در سایه جنگی که بیش از ۱۰ ماه از آن سپری شده، مطلوب نیست جنگی که ۷۰۰ کشته و هزاران زخمی برای این ارتش به همراه داشته است. از سوی دیگر وضعیت تسلیحات و مهمات ارتش نیز ایده‌آل نیست. لذا نخبه‌های سیاسی و امنیتی اذعان می‌کنند که اکنون شرایط برای رفع تهدید در جبهه شمال [با لبنان]، ایده‌ال و مطلوب نیست. 
 
پیشتر نیز نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشته بود که خستگی و ناامیدی در صفوف ارتش اسرائیل «ممکن است مانع» اقدام آنها برای جلوگیری از پاسخ ایران به ترور سردار شهید اسماعیل هنیه در تهران و واکنش حزب‌الله به ترور شهید بزرگوار فؤاد شکر شود.
 
جنگ فراگیر، آخرین چیزی است که اکنون آمریکا می‌خواهد
عامل مهم دیگری که وجود دارد و قابل اغماض نیست، تاثیر ایالات متحده آمریکا کمتر از سه ماه مانده به انتخابات است. زیرا آخرین چیزی که اکنون ایالات متحده می خواهد، یک جنگ گسترده است که می تواند به یک گسترده‌تر منطقه‌ای و چه بسا فراتر منجر شود. 
 
 تحلیلگر امور نظامی امیر بوحبوط در وبگاه واللا نوشت که سخنگوی «ارتش اسرائیل» می‌بایست پیام‌های تهدیدآمیز به دشمنان اسرائیل را با ارسال پیام‌های اطمینان‌بخش تعدیل کند تا نگرانی جبهه داخلی اسرائیل برطرف و آرام شود. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره