نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

فرمانده ارشد قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): انتقام سخت ایران از رژیم صهیونیستی در راه است

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/ معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: انتقام سخت از رژیم صهیونیستی در پی اقدام این رژیم به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان مهمان جمهوری اسلامی ایران در راه است؛ ابعاد این اقدام در دست بررسی است و حتما انجام خواهد شد.

سردار سرتیپ علی شادمانی در پاسخ به پرسشی درباره ابعاد انتقام سخت تهران از تل‌آویو افزود:‌ رژیم سفاک و آدم‌کش باند تبهکار صهیونیستی بارها از خط قرمزها عبور کرده و اخلاق و حقوق‌بشر را بارها زیر پا گذاشته است.
این مقام ارشد نظامی که با هدف شرکت در مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فنی- نظامی روسیه موسوم به آرمی ۲۰۲۴ به مسکو سفر کرده است، در ادامه این گفت و گو خاطرنشان کرد:‌ رژیم صهیونیستی در ترور مهمان عزیز ما بدتر از دفعات قبل مرتکب جنایتی شد که رهبر عزیزمان نحوه تنبیه این رژیم سفاک را «انتقام سخت» تعیین کردند.
این مقام ارشد نظامی تأکید کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران به خاطر این اقدام رژیم صهیونیستی،‌ انتقام سخت خواهد گرفت؛‌ هم‌اینک ابعاد این اقدام در دست بررسی است و حتما انجام خواهد شد.

اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه بامداد چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است. از آن جمله، کرملین، وزارت امور خارجه روسیه و برخی دیگر از مقامات این کشور، این اقدام تل آویو را به شدت محکوم کردند و آن را زمینه ساز شدت گرفتن تنش در منطقه خاورمیانه دانستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس گفتند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.
دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور نیز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در دیدار سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات این رژیم در جهت آتش‌افروزی در منطقه اشاره کرد و گفت: اقدامات جنایتکارانه این رژیم علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین اقدام به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کشور ما مصداق بارز نقض تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی است؛ جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به دنبال توسعه دامنه جنگ و بحران در منطقه نیست اما قطعاً این رژیم پاسخ جنایات و گستاخی خود را دریافت خواهد کرد.

اهداف سفر به مسکو
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) درباره اهداف سفر هیأت بلندپایه ایران به روسیه نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در پی سفیری که وزیر دفاع روسیه به ایران داشتند، از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دعوت کردند که در نمایشگاه دفاعی در مسکو شرکت کنند که تدبیر سرلشکر باقری این بود که هیأتی عالی رتبه با مسئولیت اینجانب به روسیه سفر کند.
وی افزود: در این سفر ضمن شرکت در کنفرانس بین‌المللی، از نمایشگاه بین‌المللی فنی- نظامی که با کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران،‌ بخشی از توانمندی‌های دفاعی خود را در معرض دید گذاشته‌اند، بازدید خواهیم کرد.

روابط ایران و روسیه در سطح راهبردی است
سردار شادمانی در پاسخ به پرسشی درباره سطح کنونی همکاری‌های تهران و مسکو نیز گفت:‌ با تصمیم رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه،‌ روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشور دوست در سطح راهبردی است.
وی خاطرنشان کرد:‌ روابط راهبردی هم ابعاد متنوعی دارد و هم از نظر زمان، دراز مدت است؛ برای برقراری این روابط، تعامل و همکاری، توافقنامه‌های متعددی تنظیم شده است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) اظهار داشت: در این سفر تلاش می‌کنیم به اقتضای فرصتی که داریم با مسئولان نیروهای مسلح کشور روسیه دیدار داشته باشیم، توافقنامه‌های گذشته را مرور کنیم؛ همچنین تلاش می‌کنیم در راستای توسعه روابط، برای توافق‌های جدید هم گفت و گو داشته باشیم.
سردار شادمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، منافع مشترکی دارند، گفت: دو کشور در این چارچوب می‌توانند ضمن تبادل‌نظر در موضوعات مختلف،‌ تجارب را به یکدیگر منتقل واز دانش و تجربه همدیگر استفاده کنند.

هیات عالیرتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) روز یکشنبه در پی دعوت وزارت دفاع روسیه از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فنی- نظامی موسوم به آرمی ۲۰۲۴ وارد مسکو شد.
 سردار سرتیپ علی شادمانی در بدو ورود در فرودگاه بین‌المللی شرمیتووا مورد استقبال ژنرال ژیلا به نمایندگی از وزیر دفاع روسیه، حسین ملکی کاردار سفارت و ناخدایکم ستاد رضا خسروی مقدم وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو قرار گرفت.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در این سفر ضمن دیدار با مقامات ارشد دفاعی و نظامی روسیه، از جدیدترین فن‌آوری های رزمی به نمایش درآمده در نمایشگاه مجمع بین المللی فنی– نظامی روسیه موسوم به آرمی «ARMY ۲۰۲۴» در پارک پاتریوت در حومه مسکو بازدید خواهد کرد.
وی همچنین در حاشیه این رویداد با هیأت‌های عالی رتبه نظامی سایر کشورها نیز دیدار و رایزنی خواهد داشت.
صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال پیاپی ضمن حضور فعال در این نمایشگاه، بخش های متنوعی از تولیدات نظامی و دفاعی کشورمان را در معرض دید شرکت کنندگان قرار داده‌اند که مورد استقبال هیأت‌های نظامی و سایر بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
این نمایشگاه دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ آغاز به کار می‌کند و جمعی از مقامات ارشد دفاعی و نظامی برخی کشورها در این آیین حضور خواهند داشت.
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا عالی‌ترین قرارگاه عملیاتی نظامی در جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت طراحی، هماهنگی و نظارت عملیاتی نیروهای مسلح کشورمان را برعهده دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر