نماد آخرین خبر

خیز دو نماینده مجلس برای پیوستن به دولت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خیز دو نماینده مجلس برای پیوستن به دولت

ایسنا/ رئیس جمهور برای تصدی سکان دو وزارت‌خانه جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان افرادی را به مجلس معرفی کرده است که از نمایندگان فعلی مجلس هستند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور پیش از ظهر یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ طی نامه‌ای اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مجلس ارائه داد که در این بین نام دو نماینده فعلی مجلس به چشم می‌خورد. پزشکیان برای تصدی سکان دو وزارت‌خانه جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان افرادی را به مجلس معرفی کرده است که از نمایندگان فعلی مجلس هستند.
غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان‌آباد و  عضو هیئت رئیسه مجلس، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی است. او طی سه دوره نمایندگی مجلس همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشت و در حوزه کشاورزی و منافع کشاورزان در مجلس فعالیت داشته است. قزلجه پس از پایان نخستین دوره نمایندگی در مجلس (دوره نهم) به عنوان جانشین قائم مقام وزیر کشاورزی منصوب شد و همزمان مشاور وزیر جهاد کشاورزی وقت بود و پس از آن به عنوان معاون ارتباطات حوزه ریاست مجلس و در نهایت به عنوان معاون اجرایی علی لاریجانی منصوب شد و تا آغاز دوره یازدهم مجلس در این سمت باقی ماند. او به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی رئیس جمهوری به مجلس معرفی شده است.
احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس است. او پیش از این نیز سابقه یک دوره نمایندگی مجلس و عضویت ۴ ساله در کمیسیون عمران در دوره یازدهم را در کارنامه خود دارد. او پیشتر نیز عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل این شورا در دوره چهارم بود و در کارنامه سوابق خود فعالیت به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران را دارد. ریاست فدراسیون قایقرانی و عضویت در هیئت مدیره باشگاه ملوان و مدیرعاملی این باشگاه ورزشی از دیگر عناوین موجود در کارنامه سوابق دنیا مالی محسوب می‌شود. او به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی رئیس جمهوری به مجلس معرفی شده است.
با توجه حضور نوری قزلجه و دنیا مالی در مجلس شورای اسلامی، به نظر می‌رسد این دو در مقایسه با سایر اعضای کابینه پیشنهادی پزشکیان به مجلس، کار نسبتاً ساده‌تری در اقناع همکاران خود و اخد رای اعتماد از آنها داشته باشند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر