نماد آخرین خبر

نژادبهرام: مجلس در بررسی صلاحیت وزرا، جناحی عمل نکند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نژادبهرام: مجلس در بررسی صلاحیت وزرا، جناحی عمل نکند

ایسنا/ فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کابینه پیشنهادی به مجلس، نقاط قوت بسیار دارد که نمی‌توان آن‌ها را ندیده گرفت؛ از جمله حضور یک زن در میان وزرای پیشنهادی.

زهرا نژادبهرام با اشاره به ارائه فهرست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: انتظار ما بیش از این بود، اما کابینه پیشنهادی به مجلس، نقاط قوت بسیار دارد که نمی‌توان آن‌ها را ندیده گرفت؛ از جمله حضور یک زن در میان وزرای پیشنهادی. البته انتظار ما در این زمینه حضور ۲ تا ۴ زن بود که کمیته‌های شورای راهبری نیز کاندیداهایی را در این زمینه معرفی کرده بودند. در هر صورت اما حضور یک زن نیز بسیار ارزشمند است؛ به‌ویژه که او از جوانان کابینه هم محسوب می‌شود و تجارب موفقی در مدیریت شهری دارد.
وی با اشاره به میانگین سنی وزرای پیشنهادی، ادامه داد: از طرفی هم انتظار ما این بود که میانگین سنی رعایت شود و نیمی از اعضای کابینه زیر ۵۰ سال داشته باشند؛ البته اکنون هم وزرای جوانی در کابینه پیشنهادی حضور دارند اما انتظار ما بیش از این میزان بود.
عضو سابق شورای شهر تهران همچنین با اشاره به رویکرد مجلس شورای اسلامی در زمینه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، گفت: مجلس می‌تواند در این زمینه دو رویکرد را پیش گیرد، یکی همان توصیه رهبری انقلاب در همکاری و همراهی با دولت چهاردهم است تا بتواند زودتر کار خود را شروع کند و رویکرد دیگر هم جناحی و جریانی است. اما در مجموع برآورد من این است که بخشی از اعضای کابینه از مجلس رای اعتماد خواهند گرفت و احتمال می‌دهم یک یا دو وزیر پیشنهادی نیز رای کافی را بدست نیاورند و در نهایت نیز امیدوارم که رویکرد نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرا، جناحی و جریانی نباشد.
نژادبهرام تصریح کرد: اگر قرار است به وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان، رأی اعتماد داده شود، همه آن‌ها رأی اعتماد را دریافت کنند تا دولت بتواند زودتر کار خود را شروع کند. دغدغه ما آغاز به کار دولت است که در شرایط فعلی کشور و باتوجه به اوضاع معیشت مردم، هرچه سریعتر به برطرف کردن مسائل مشغول شود. اکنون بیش از ۷۰ روز است که کابینه جدید مشخص نشده و همین امر به بی‌ثباتی‌هایی انجامیده و تصمیماتی را موجب شده که به صلاح کشور نبوده‌اند.
وی گفت: امیدوارم مجلس به شرایط کشور توجه کند تا زودتر اعضای هیئت وزیران مشخص شوند و مردم بتوانند مطالبات خود از دولت را پیگیری کنند و آقای پزشکیان نیز در راه عمل به گفته‌ها و وعده‌های خود گام بردارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر