نماد آخرین خبر

شریعتی: پزشکیان با اکراه و از سر اجبار برخی وزرا را معرفی کرده است

منبع
ايلنا
بروزرسانی
شریعتی: پزشکیان با اکراه و از سر اجبار برخی وزرا را معرفی کرده است

ایلنا/ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با بیان اینکه دست آقای پزشکیان آن قدر بسته نبوده که نیروی رده سوم نیروی انتظامی را به عنوان وزیر کشور معرفی کند، تاکید کرد: آقای پزشکیان در بعضی از وزرات‌خانه‌ها عملا از روی اجبار، اکراه، کم ‌توجهی یا تعاملات بده و بستانی افرادی را معرفی کرده است.

سعید شریعتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: در مورد کابینه‌ای که معرفی شده است با مجموعه شرایطی که رییس‌جمهور با آن مواجه است و محدودیت‌هایی که وجود دارد، آقای پزشکیان انتخابی که کرده انتخاب قانع‌کننده‌ای در کلیت کابینه نیست.
او ادامه داد: تقریبا در همه موارد می‌شود گفت که انتقادهایی از جوانب مختلف به افراد پیشنهادی وارد شده‌ است. در تمام موارد افراد با جریانات، نگاه‌ها و نگرش‌های متفاوت ارزیابی می‌کنند و نقد می‌کنند. اجماعی ایجاد شده‌ است که کابینه‌،‌ کابینه‌ی مطلوبی از دید افکار عمومی نیست.
وی افزود: جریانات حامی آقای پزشکیان از یک جنبه نقد می‌کنند؛ جریاناتی که در انتخابات مشارکت نکردند و رای ندادند از جنبه دیگری ارزیابی می‌کنند، جناح رقیب آقای پزشکیان هم یک مدل دیگری ارزیابی و نقد می‌کند. شاید این عدم رضایت‌مندی از کابینه‌ معرفی شده ناشی از همین رفتارهای متفاوتی است که به انتخاب کابینه ختم شده است. به نظر من آقای پزشکیان در بعضی از وزرات‌خانه‌ها عملا از روی اجبار، اکراه، کم ‌توجهی یا تعاملات بده و بستانی افرادی را معرفی کرده است که خصوصا در آن موارد به شدت از سوی حامیان و رای دهنگان مورد انتقاد قرار گرفته‌است.

پزشکیان توضیح دهد چرا نیروی رده سوم فراجا را برای تصدی وزرات کشور معرفی کرده است
وی درباره وزیر پیشنهادی کشور با بیان اینکه دست آقای پزشکیان آن قدر بسته نبوده که نیروی رده سوم نیروی انتظامی را به عنوان وزیر کشور معرفی کند،‌ گفت: افراد باسابقه و با استانداردی وجود داشتند که از سوابق قابل دفاعی برخوردار بودند و مشکلی هم نداشتند. اساسا رسیدن به این اسم، نشان می‌دهد که این افراد با گفتمان آقای پزشکیان هم ناسازگار هستند؛ حداقل موضع روشنی ندارند. وزیر کشور باید یک عنصر کاملا سیاسی باشد و قرار است مسائل سیاسی و اجتماعی را رهبری کند و ایشان سابقه، اشراف و نگرش سیاسی ندارند و گرایش سیاسی ایشان هم مشخص نیست. این‌ها به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و امیدوارم آقای پزشکیان به هرشکل توضیح دهند که چگونه این فرد را انتخاب کردند و آقای مومنی چه نسبتی با وزارت کشور دارند.
کابینه باید در جهت وفاق ملی تلاش کند، نه اینکه قالیباف و صاحبان قدرت را راضی نگه دارد
وی ادامه داد: همه می‌دانیم که نیاز جدی امروز ایران آشتی ملی و وفاق ملی است ولی به این معنی نیست که ما یک شرکت تعاونی از گرایشات،‌ ذینعفان و صاحبان قدرت مختلف درست کنیم که هر کدام یک نماینده در کابینه داشته باشند. کابینه باید منسجم، متحد، همفکر و باورمند به دیدگاه و برنامه رییس‌جمهور باشد. این کابینه منسجم باید تلاش کند که در جامعه و میان اقشار مختلف و ملت وفاق ایجاد کند، نه اینکه آقای قالیباف یا چهار نماینده مجلس و صاحبان قدرت و نفوذ را با گماردن نمایندگان‌شان راضی کنیم. با این‌ کابینه وفاق ملی ایجاد می‌شود؟! اگر وفاق ملی ایجاد می‌شد اصلا چرا آقای پزشکیان رای آوردند،‌ همان آقای قالیباف رییس‌جمهور می‌شد و دو وزرات‌خانه هم به اطلاح‌طلبان می‌داد؛ آیا وفاق ملی در این حالت صورت می‌گرفت؟
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: این تلقی از وفاق ملی بسیار غلط است. اینکه بخواهیم دولت و کابینه دولت و سایر مناصب دولت را تبدیل به یک شرکت سهامی کنیم که به جناح‌های سیاسی مختلف و مخالف پست و سهم دهیم، درست نیست. آقای عبدی مطلبی را به درستی اعلام کردند که اگر قرار است دولت بین جناح‌های سیاسی تقسیم شود که نماد وفاق ملی باشد، در قوه قضاییه، مجلس، قوای مسلح و ائمه جمعه جماعت هم باید همین اتفاق بیفتد. نمی‌شود که ۸۰ درصد قوای کشور دست یک جناح سیاسی باشد ولی آن ۲۰ درصدی که با رای مردم در اختیار یک جناح دیگر قرار گرفته است را هم تقسیم کنیم؟ اینطور نمی‌شود.
وی درباره استعفای ظریف از معاونت راهبردی رییس‌جمهور، گفت: من امیدوارم که کناره‌گیری‌ آقای ظریف از معاونت راهبردی ریاست جمهوری به معنای ترک دولت نباشد. آقای ظریف پشتوانه جدی آقای پزشکیان بودند و بخشی از توجه و تعلق خاطر مردم به آقای پزشکیان به خاطر فعال شدن آقای ظریف در کمپین انتخاباتی آقای پزشکیان بود. آقای ظریف بسیار خوش فکر، مدیر و مدبر و صاحب نظر هستند. آقای پزشکیان باید از آقای ظریف به نحو شایسته استفاده کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره