نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

کرباسچی: در مورد وزرای پیشنهادی، حق با اصلاح‌طلبان است اما برای پزشکیان بیش از این مقدور نبود

منبع
انتخاب
بروزرسانی
کرباسچی: در مورد وزرای پیشنهادی، حق با اصلاح‌طلبان است اما برای پزشکیان بیش از این مقدور نبود

انتخاب/ کرباسچی درباره رفع مشکل گشت ارشاد و فیلترینگ گفت: آقای پزشکیان قول داده و گفته گردنم را می‌گذارم. ما راضی نیستیم گردن ایشان آسیب بیند. همه انتظار دارند که حداقل‌هایی که ایشان گفته اجرا شود. 

نامه اعلام اسامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان صبح روز یکشنبه از سوی مجلس پاعلام وصول شد. هر چند که اعلام رسمی نامزدهای احراز کرسی وزارت به بازار داغ شایعه‌ها در شبکه‌های اجتماعی پایان داد ولی موجی از واکنش‌ها را به ترکیب کابینه  پزشکیان و سنجش میزان پایبندی او به شعارهایش از جمله رفع فیلترینگ و حذف گشت ارشاد برانگیخت.
غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره عدم رضایت اصلاح طلبان از کابینه به «انتخاب» گفت: فاصله بین مطلوب و مقدور در این بین شکل گرفته است. آن چیزیکه دوستان اصلاح طلبان دنبال آن بودند، با آنچه مجلس مدنظر دارد متفاوت است. این مجلس حاصل رأی اقلیت است و آقای پزشکیان باید با آن کار کند. آقای پزشکیان می‌توانست یک لیست تند بدهد و دستگاه‌ها بی وزیر بمانند، اما ایشان تلاش کرده مقداری از ایده ال‌ها کوتاه بیاید و برمبنای وفاق ملی بتواند از این مجلس رأی بگیرد و وزارتخانه‌ها درگیر نمانند. نصف سال گذشته و تمامی دستگاه‌ها بلاتکلیف هستند. حق به جانب اصلاح طلبان از این جهت هست که خیلی از این وزرا با استاندارد‌ها هماهنگ نیستند اما برای آقای پزشکیان هم بیش از این مقدور نبود. اشکال به برخی از این وزرا بیشتر و به برخی کمتر است. باید ببینیم مجلس با این روحیه وفاق ملی ایشان همدلی نشان می‌دهد یا نه.
وی در ادامه افزود: اصلاح طلبان اگر بخواهند در قدرت باشند دیگر نمی‌توانند کناره‌گیری کنند بعد توقع داشته باشند همه چیز مطلوبشان باشد. این مجلسی که حاصل عدم شرکت مردم در انتخابات است، مانعی پیش روی اصلاح طلبان برای رسیدن به استاندارد‌های مطلوبشان است. این مجلس حداقلی افراد تند و افراطی در آن مشخص‌اند و چهره‌های معتدل هم تحت تأثیرجوسازی قرار می‌گیرند با این مجلس آقای پزشکیان مجبور به تعامل است و باید کاری کند که دستگاه‌های اجرایی سریعاً کار‌هایشان را آغاز کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلبان درباره چالش‌های پزشکیان با مجلس اشاره کرد: اصلاح طلبان باید یک استراتژی ثابت را پیگیری کنند. اگر خواهان حضور در قدرت هستند، باید حضورشان را حفظ کنند. اگر ما اصلاح طلبان زیادی در مجلس داشتیم، به کمک پزشکیان می‌آمدند. آقای پزشکیان باید لیستی به مجلس می‌فرستاد که رأی مجلس را داشته باشد. اگر ما بخواهیم یک مجموعه مؤثر سیاسی را تعریف کنیم، باید حضور مداوم داشته باشیم. اگر می‌خواهیم در سیستم باشیم، باید مداوم حضور داشته باشیم.

وی در رابطه با استعفا ظریف بیان کرد: آقای ظریف شخصیت قابل احترامی است و در توییت‌اش به این اقدام پاسخ داده است. آنچه برای ایشان مهم است مردم و کشور و کمک به آقای پزشکیان است. ایشان احساس می‌کند با جوسازی‌هایی که رقبا می‌کنند، حضور آقای ظریف به اهداف پزشکیان آسیب بزند. آنچه برای ظریف مهم‌تر است، این است که در جهت رفع نیاز‌های مردم و توسعه کشور و حل بن بست‌های کشور کمک کند. اگر ایشان احساس کند عده‌ای ایشان را مانع دولت کرده‌اند، طبیعی است که آقای ظریف دنبال پست و موقعیت نیست. خوب است که از زبان آقای ظریف هم این سؤالات را بشنویم.
کرباسچی درباره رفع مشکل گشت ارشاد و فیلترینگ گفت: آقای پزشکیان قول داده و گفته گردنم را می‌گذارم. ما راضی نیستیم گردن ایشان آسیب بیند. همه انتظار دارند که حداقل‌هایی که ایشان گفته اجرا شود. رفع فیلترینگ و گشت ارشاد تصمیمات کوتاه مدت و خیلی ساده است که آقای پزشکیان می‌تواند سریع آن‌ها را حل کند. رفع مزاحمت برای خانم‌ها و آقایان در خیابان‌ها جز قول‌های آقای پزشکیان است و بعد از رأی آوردن کابینه، می‌تواند سریع آن‌ها را حل کند. اگر این حداقل‌ها هم برآورده نشود، فضای ناامیدی بیشتری شکل می‌گیرد.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar