نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه به‌زودی امضاء می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه به‌زودی امضاء می‌شود

ایسنا/ سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه توافقنامه همکاری راهبردی میان ایران و روسیه به رؤیت روسای جمهور ۲ کشور رسیده، گفت این توافق جامع در آینده نزدیک امضا خواهد شد.

«کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه اعلام کرد پیش‌نویس معاهده مشارکت راهبردی جامع ایران و روسیه در دست رؤسای جمهور ۲ کشور بوده و در آینده نزدیک امضا خواهد شد.
این دیپلمات ایرانی به خبرگزاری «تاس» روسیه گفت: «دپارتمان‌های حقوقی وزارت‌های خارجه ۲ کشور روی این پروژه کار می‌کنند و توافقنامه برای بررسی به نهادهای ریاست‌جمهوری ارائه شده است. پس از آماده شدن، این سند به امضای سران دو کشور خواهد رسید. فکر می‌کنم در آینده نزدیک آن را امضا کنیم.»

برای هرگونه تهاجم آماده‌ایم
جلالی همچنین تأکید کرد ایران همواره برای مقاومت در برابر هرگونه تهاجمی آماده است و رژیم صهیونیستی نتیجه اقدامات خود را خواهد دید.
او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال منصرف‌شدن ایران از پاسخ‌دادن به رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات آتش‌بس غزه، به سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره خون‌خواهی ترور شهید «اسماعیل هنیه» اشاره کرد و گفت روحیه طرف ایرانی نشان می‌دهد که این انتقام گرفته خواهد شد.
جلالی گفت: «پاسخی داده خواهد شد، اما دقیقاً نمی‌دانیم چه زمانی. درهرصورت، جمهوری اسلامی ایران همیشه برای مقاومت در برابر هرگونه تهاجم، آماده است. ما (به اسرائیل) پاسخ خواهیم داد.»

شبکه پرداختی «میر» در ۶ ماه آینده به شتاب متصل می‌شود
سفیر ایران در مسکو همچنین در گفت‌وگو با تاس گفت شبکه پرداخت کارتی «میر» روسیه در ۶ ماه آینده در ایران در دسترس خواهد بود.
او گفت: «سامانه شتاب در روسیه شروع به کار می‌کند و مقامات روسیه وعده داده‌اند که ظرف مدت ۶ ماه، سامانه میر روسیه نیز در ایران آغاز به کار کند.»
رئیس‌کل بانک مرکزی ایران پیش‌تر با اشاره به مناسبات پولی و بانکی ایران و روسیه گفته بود: «در نشست دوجانبه هیئت تخصصی ۲ طرف، ضمن نهایی‌سازی الزامات اتصال شبکه پرداخت کارتی میر روسیه به شبکه شتاب ایران، این پروژه وارد مرحله عملیاتی گردید که فاز اول آن تا اواخر ماه آینده میلادی (اوایل شهریور ماه) برای اتباع ایرانی قابل استفاده خواهد بود.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره