نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

مجادله ثابتی با قالیباف؛ رئیس مجلس: خارج از موضوع صحبت نکنید

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی

خبرآنلاین/ قالیباف با ورود به صحبت‌های ثابتی، اجازه بیان سخنانی که خارج از موضوع بود را نداد؛ اقدامی که با اعتراض و مجادله این نماینده روبرو شد.

امیرحسین ثابتی نماینده تهران که دیروز عباس عراقچی در نطق دفاعش پاسخ او را داده بود، امروز با ادعای تذکر به هیات رئیسه، درخواست وقت کرد و وقتی میکروفونش باز شد، به سخنان عراقچی پاسخ داد؛ اقدامی که بر خلاف درخواست مطرح شده‌اش بود.
این نماینده مجلس گفت: نکاتی را نسبت دادند که وارد نبود؛ من گفتم تحریم ایران چرا باقی مانده و ایشان بحث‌هایی را مطرح کردند که ارتباط نداشت. وزیر پیشنهادی امور خارجه گفتند مذاکرات احیای برجام با هماهنگی مراجع بالادستی بوده است؛ لطفا مجوز را اعلام کنند چون خودشان در کمیسیون‌ها گفتند این موضوع دو بار توسط رهبری رد شده بود. ایشان بگویند با کدام مجوز سال 99 مذاکرات احیای برجام را انجام دادند.
قالیباف در این حین وارد سخنان ثابتی شد و به او تذکر داد که صحبتهایش باید در دستور باشد. رئیس مجلس افزود: تذکر باید مربوط به عملکرد هیات رییسه و براساس دستور صحن باشد. الان بحث ما بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی خارجه و بحث دیروز نیست.
ثابتی که هنگام صحبت‌های قالیباف همزمان در حال بیان سخنانش بود، گفت که  تذکر من طبق بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه مجلس است و من طبق قانون حرف می‌زنم.
اما قالیباف باز هم پاسخ داد که باید در دستور باشد. او به ثابتی متذکر شد که درخواست شما مبنی بر استفاده از ماده 75 آیین‌نامه را بررسی کردیم که تعلق نمی‌گیرد؛ بنا بر این شما نمی‌توانید در قالب تذکر به هیات رئیسه این سخنان را بیان کنید.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماده 75 آیین‌نامه داخلی مجلس تاکید دارد: «اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحاً یا تلویحاً نسبت سوئی به یکی از نمایندگان داده شود یا عقیده و اظهار او را بر خلاف جلوه دهند و نماینده ‌مذکور برای رد آن نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه یا در جلسه بعد اجازه نطق بخواهد بدون رعایت نوبت تا پنج دقیقه اجازه نطق داده می‌شود.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر