نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

وزیر جنگ اسراییل: ستیزه‌جویی ایران به بالاترین حد رسیده است

منبع
فارس
بروزرسانی
وزیر جنگ اسراییل: ستیزه‌جویی ایران به بالاترین حد رسیده است

فارس/ یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بخش زیادی از اظهاراتش در دیدار با فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا را به بیان ادعاهای ضدایرانی اختصاص داد.

گالانت با بیان این ادعا که «ستیزه‌جویی ایران به بالاترین حد رسیده» گفت که لازم است اسرائیل و آمریکا «توانمندی‌های مشترکی» برای همه احتمالات جنگ توسعه دهند. طبق بیانیه‌ای از دفتر گالانت او با «چارلز براون»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده درباره «مسائل راهبردی» رایزنی کرده است.
در این بیانیه آمده است: «در بحث درباره ایران، گالانت فعالیت‌های ستیزه‌جویانه بی‌سابقه ایران و همچنین تلاش‌های ادامه‌دار این کشور برای دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای را مورد تأکید قرار داد.» در ادامه این بیانیه آمده است: «در این زمینه گالانت تأکید کرد که اسرائیل و ایالات متحده بایستی در هر زمان برای اجرا کردن تعهد مشترکشان جهت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای آماده باشند.»
کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.
علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.
ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است. روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده گالانت بعد از دیدار با براون گفت: «ستیزه‌جویی ایران به بالاترین حد رسیده است. برای مقابله با این ما بایستی با یکدیگر برای دست یافتن به توانمندی‌ در همه عرصه‌ها همکاری کنیم».
اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بحبوحه نگرانی این رژیم از احتمال پاسخ ایران به این رژیم برای خون‌خواهی «اسماعیل هنیه»، رهبر سابق حماس صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی اسماعیل هنیه را بامداد ۱۰ مردادماه در تهران ترور کرد. اسماعیل هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرده بود. حزب‌الله لبنان روز یکشنبه اقدام رژیم صهیونیستی در ترور «فواد شکر»، از فرماندهان این گروه را پاسخ داد. روزنامه جروزالم‌پست امروز دوشنبه گزارش داد سطح درگیری‌ها بین دو طرف کاهش یافته است. بامداد دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد یک پهپاد را در آسمان فلسطین اشغالی ساقط کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی اشاره‌ای به اینکه این پهپاد از طرف چه کسی شلیک شده بود نکرد.
کالانت روز گذشته برای توافق با حزب‌الله اعلام آمادگی کرده بود. خواستار «بهره گرفتن از مذاکرات» برای آزاد کردن اسرا از غزه و همچنین فراهم ساختن زمینه‌های توافق با حزب‌الله شد. او گفت: «ما در یک مقطع راهبردی هستیم و لازم است با بهره گرفتن از مذاکرات زمینه‌های آزادی گروگان‌ها و همچنین گشودن در برای توافق [با حزب‌الله] در شمال و پس از آن ایجاد آرامش در منطقه را فراهم کنیم.»
وی تصریح کرد: «ما در حال انجام عملیات‌های نظامی هستیم و داریم برای شرایطی آماده می‌شویم که توافقی حاصل نشود. ما در هر لحظه برای جنگ در شمال آماده هستیم، اما این اتفاقی نیست که ترجیح‌مان بر آن باشد و هنوز برای احتمال توافق فرصت قائل می‌شویم.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر