نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش ثابتی و رسایی به بیانات رهبر انقلاب درباره انتخاب وزرای کابینه دولت پزشکیان

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
واکنش ثابتی و رسایی به بیانات رهبر انقلاب درباره انتخاب وزرای کابینه دولت پزشکیان

آخرین خبر/ امیرحسین ثابتی به بیانات رهبر انقلاب درباره انتخاب وزرای کابینه دولت 

امیرحسین ثابتی، نماینده مردم تهران در مجلس نوشت: رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار با رئیس جمهور و کابینه جدید رسما اعلام کردند که "تعداد بیشتری از وزرای پیشنهادی را نمیشناختند و درباره آنها نظری نداشتند" اما سخنان پزشکیان در مجلس طوری بود که انگار تک تک این افراد را رهبرانقلاب پیشنهاد داده اند و وظیفه نمایندگان است که به همه کابینه رای بدهند.
جالب اینکه برخی از نمایندگان انقلابی نیز تحت تاثیر همین حرفها، به کل کابینه رای مثبت دادند و این جو از چند روز قبل توسط برخی از نمایندگان اصولگرا در مجلس راه افتاده بود. یک نفر از همین هایی که با رای امت حزب الله در تهران وارد مجلس شده بود هفته قبل به خود من میگفت باید به همه کابینه رای مثبت بدهیم چون کل کابینه را آقا تایید کرده است!

همچنین حمید رسایی در این باره نوشت: «امسال در پیاده روی اربعین سوال ثابت خیلی از مردم از نمایندگان مجلس این بود که چرا به فلانی و بهمانی رای اعتماد دادید؟! نمایندگان هم بسته به اینکه خودشان چه موضعی داشتند جوابی می دانند. برخی همسوی با مردم بودند و برخی از جانب دفاع از مجلس حرف می زدند اما جالب‌ترین جواب مربوط به یک نماینده تهران بود که خودش را راحت کرد و گفت آقا گفته بود رای بدید!
نمی‌دانم وقتی آقای نماینده این جمله را گفت و خودش را از زیر بار فشار مطالبه مردم خارج کرد؛ لحظه‌ای هم به این فکر کرد که چه بلایی سر باورها و تصورات مردم می آورد یا نه. اگر مردم بیچاره باور کنند که همه گزینه های دولت با تایید رهبری راهی مجلس شدند و رهبری خواستار رای آوری همه وزرا بوده؛ چقدر تناقض و سوال و بدبینی ایجاد می شود؟ 
این‌روزها وفاق ملی مثل اسم رمز عمل می‌کند. برخی میخواهند به اسم وفاق ملی روزنه گشایی کنند و شکست های گذشته را جبران کنند. برخی هم شاید فکر میکنند در انتخابات بعدی می توانند با پرچم وفاق ملی در کنار پزشکیان لیست بدهند و دوباره به قدرت برسند. ولی مساله اینجاست که آقایان فکر میکنند برای ترویج وفاق ملی باید یک ضدقهرمان بسازند و آن را جریان تحجر صدا بزنند بلکه بتوانند در ایجاد دوقطبی با جریان تحجر در سفره وفاق ملی به نان و نوایی برسند!
در همین هفته گذشته به دروغ گفتند جریان تحجر با گزینه های رهبری مخالف بود یا میخواست بخش زیادی از کابینه رای نیاورد. در صورتی که مشخص شد نه تنها رهبری نظری در مورد اکثریت دولت نداده بلکه دعوا صرفا بر سر دو سه وزیر پیشنهادی بود که با هیچ منطقی نباید وزیر می شدند.
آنجایی که رهبری از وزیری حمایت کرده بود هیچ کس اعتراضی نداشت. حتی کمیسیون فرهنگی که یکپارچه پایداری است صالحی را تایید کرد و کسی علیه او نطق نکرد ولی اینکه به اسم رهبری ظفرقندی را وزیر کنند و مخالف ظفرقندی را مخالفت با رهبری و نظام جا بزنند هنر می خواهد!
حالا که مشخص شده این کابینه رهبری نیست و رهبری به صراحت می گوید: «تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم.» نمایندگان مجلس و سفره‌نشینان وفاق ملی چطور میخواهند خطای خود را جبران کنند؟!»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر