نماد آخرین خبر

وزیر دولت اصلاحات: پیوند دوباره بین پایداری و اصولگرایان امکان پذیر نیست

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
وزیر دولت اصلاحات: پیوند دوباره بین پایداری و اصولگرایان امکان پذیر نیست

نامه نیوز/ یک فعال سیاسی گفت: اصولگرایان معتدل به جمهوری اسلامی معتقدند اما پایداری ها تشکیل حکومت اسلامی را دنبال می کنند بنابراین اینها اساسا نمی توانند با هم کنار بیایند.

جبهه پایداری و سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری حسابی گرد و خاک کردند. آنها وقتی همه جریان اصولگرایی جمع شدند و از سعید جلیلی خواستند تا به نفع محمدباقر قالیباف کنار بکشد اما محکم ایستادند و به همه خواسته ها و درخواست ها نه گفتند. بعد از انتخابات نیز با وجود شکست، روزی نبود که سعید جلیلی پُز 13.5 میلیون رأی‌اش را ندهد، حتی برای پزشکیان شاخ و شانه هم کشید که اگر به حرفش گوش نکند روزهای سختی را در دولت تجربه خواهد کرد. این رویکرد ادامه یافت تا باد غب غب پایداریون و جلیلیون در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی حسابی خالی شد، آنها باور نمی کردند که محمدباقر قالیباف و نمایندگان اصولگرا به کابینه پزشکیان رأی دهند، از این رو نتوانستند عصبانیت شان را پنهان کنند.

علی صوفی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره جدایی اصولگرایی از پایداری گفت: از اواسط دهه 90 حرکت جریان اصولگرایی به سمت نوگرایی گفتمانش شروع شد و امروز یک مرزبندی علنی و آشکاری را بین پایداری و اصولگرایان معتدل مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه پایداری نتوانست از جمع اصولگرایان معتدل یارگیری کند، افزود: آقای علی لاریجانی در تقابل با تفکر جبهه پایداری موضوع «خالص سازی» را مطرح کرد. پایداری ها توهم داشتند که سکان قوه مجریه را نیز با سعید جلیلی در اختیار می گیرند و با این اتفاق دیگر کشور دست شان است، بر همین اساس خود را در آستانه پیاده سازی ایده حکومت اسلامی و حذف جمهوریت نظام می دیدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نقش برآب شدن سناریوهای جبهه پایداری برای تنش آفرینی در جلسه رأی اعتماد وزرا اظهار کرد: آقای پزشکیان در جلسه رأی اعتماد با هوشمندی پایداری ها را منزوی کرد بنابراین طبیعی است که امروز پایداری ها از این روند عصبانی باشند و به آقای قالیباف و اصولگرایان معتدل حمله و آنها را مقصر معرفی کنند.

وی درباره احتمال الحاق دوباره پایداری به جریان اصولگرایی بیان کرد: پیوند دوباره بین پایداری و اصولگرایان امکان پذیر نیست چون آنها صاحب دو تفکر هستند. اصولگرایان معتدل به جمهوری اسلامی معتقدند اما پایداری ها تشکیل حکومت اسلامی را دنبال می کنند بنابراین اینها اساسا نمی توانند با هم کنار بیایند.

صوفی درباره ادعای مالکیت پایداری روی سبد رأی 13.5 میلیونی سعید جلیلی گفت: این سبد رأی با وعده، وعید و ارعاب به دست آمد. طوری پایداری ها وانمود کردند که سعید جلیلی به مثابه نظام است و اگر رأی نیاورد وقایع تلخی رخ می دهد بنابراین در یک شرایط عادی پایداری نهایتا 4 میلیون رأی داشته باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر